Novomeščani bodo predvidoma v drugi polovici leta 2018 dobili novo brv preko reke Krke – most za pešce in kolesarje. Umeščena bo v Irči vasi. Po zdajšnji oceni bo stala približno 1,1 milijona evrov.

Za primerjavo: Pred dnevi smo poročali, da se v Mirni Peči zaključujejo dela v športni dvorani pri tamkajšnji Osnovni šoli Toneta Pavčka. Gradnjo so začeli junija 2016, športna dvorana ima skupno neto površino 1.218,70 kvadratnega metra, njene dimenzije pa so: 33,10 x 29,80 x višine 11,80 metra. Strošek gradnje je bil 833.955,34 evra. Strošek opreme za športno dvorano, kar se zdaj opremlja in bo končano do 1. septembra, pa bo dodatno še 188.049,20 evra. Celotna dvorana bo tako zgrajena za 1,022.004,54 evra (brez davka), kar je še vedno manj od ocenjene vrednosti 1,100.000 evrov za novomeško brv preko reke Krke v Irči vasi.

Kaj pa brv?

Novomeška brv bo dolga 125 metrov, tolikšen je predlagani razpon brvi, s konstrukcijo debeline 42 centimetrov na robu in 17 centimetrov v srednjem delu. Gre pa za “obešeno (visečo) mostno konstrukcijo z vitko, oblikovno izčiščeno in racionalno konstrukcijo, kot tanka linija v blagi krivulji povezuje oba bregova in spominja na tradicionalne brvi preko hudournikov in potokov”.

V preteklih dneh je sicer ocenjevala komisija Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije (kot pristojna poklicna zbornica) objavila zmagovalno arhitekturno rešitev za brv, ki jo novomeška občina načrtuje za premostitev Krke na obrobju mesta, v Irči vasi. Občina pri tem računa tudi na evropsko in državno denarno podporo. V Mirni Peči je bilo to, na primer, 24,36 odstotka celotne investicije, ostalo je pokrila občina.

Zaenkrat še arhitekturna rešitev

Zaenkrat je to še arhitekturna rešitev. Ocenjevalno komisijo je najbolj prepričala rešitev s sodobno mostno konstrukcijo, ki je po zasnovi najbližje tradicionalni viseči brvi, ki Krko “elegantno premošča z minimalnimi posegi v naravno okolje”. Avtorji so brv, ki bo namenjena pešcem in kolesarjem, zasnovali brez vmesnih podpor. Prepričani so namreč, da bi ti pomenili grob poseg v naravno okolje, hkrati pa lahko med neurji ovirajo rečno pretočnost.

Avtorji zmagovalne rešitve so: inženirji gradbeništva Marjan Pipenbaher, Tomaž Weingerl in Aleš Filipič, ter arhitekti Blaž Budja, Rok Jereb in Nina Majoranc. Sodeloval je tudi krajinski arhitekt Dušan Stupar. Iz Mestne občine Novo mesto so nam sporočili, da bo izbrana rešitev bo nagrajena s 3.500 evri.

V nadaljevanju objavljamo načrtovano lokacijo in idejno rešitev za načrtovani “novi most” za pešce in kolesarje na obrobju mesta, v Irči vasi.

Začetek gradnje je predviden v drugi polovici leta 2018.

Okvirna vrednost investicije znaša približno 1,1 milijona evrov.

C. R.