Pandemija hromi proizvodnjo tudi v Revozu in Adrii Mobil

Revoz (Vir: Renault - Revoz)

Zaradi pomanjkanja elektronskih delov oziroma elektronskih čipov, kar je posledica pandemije z novim koronavirusom, se ustavlja proizvodnja avtomobilov tako v svetu kot v Sloveniji. Težave imajo tudi v Revozu in Adrii Mobil.

V Revozu je v tem tednu proizvodnja ustavljena za dva dni, tudi sicer delajo le v dveh izmenah. V Adrii Mobil za mesec dni zapirajo proizvodnjo kombiniranih vozil in novembra za tri tedne proizvodnjo avtodomov.

V Revozu je proizvodnja zaradi pomanjkanja elektronskih delov, ki jih vgrajujejo v avtomobilske modele, letos stala skupaj že 73 dni, v podjetju ocenjujejo, da so bili do zdaj ob slabi dve petini letos predvidene proizvodnje.

Kako naprej?

V Revozu so povedali, da je vse odvisno od razmer v oskrbovalni verigi, razmeram se prilagajajo iz tedna v teden, včasih se kakšna sprememba napove celo v nekaj dneh. Za naprej je vse odvisno od razmer v oskrbovalni verigi. Govorice, da bi proizvodnjo ustavili do konca leta, so v Revozu zanikali.

Do septembra so imeli nekaj več kot 40 nedelovnih dni, je za časnik Finance povedal prvi sindikalist Slavko Pungeršič. Nedelovna dneva v tem tednu sta ponedeljek in torek. Skrbi pa ga, kako bo v prihodnje. Dodal je: “Glede na to, kaj se dogaja drugje po svetu, je strah tudi nas. Verjetno tudi za nas za zdaj ni rešitve, da bomo stabilno delali.”

Spomnimo. Proizvodnja v Revozu je julija stala 14 dni, avgusta tri tedne (v tem času je bil tudi kolektivni dopust), septembra en teden, še en teden v septembru pa so delali v polovični izmeni. Za oktober je napovedana ustavitev za tri dni, glede t. i. krompirjevih počitnic pa še čakajo na odločitev.

Nedelovni dan v Revozu sicer pomeni, da se tovarna tako rekoč zapre, delavci dobijo 80-odstotno nadomestilo plače, avtomobilov pa tovarna naredi približno 640 na dan manj. Po ocenah Financ je Revoz doslej naredil okoli 26 tisoč avtomobilov manj.

Adria Mobil: Težave pri izdelavi avtodomov, pri prikolicah ni težav

Oktobra so za mesec dni že zaprli linijo za proizvodnjo kombiniranih vozil oziroma vanov, v novembru sledi tritedensko zaprtje izdelave avtodomov. Vzrok za to so posredne dobave čipov oziroma izpad dobave baznih vozil iz Fiata. Matjaž Grm iz Adrie Mobil je za Finance povedal, da je negotovo napovedovati, kako bo naprej. “Je zelo težko in šok za celotno industrijo,” je dejal in hkrati dodal, da ima Adria Mobil še vedno nekaj rezerv. Te so v izdelavi prikolic, kjer bodo proizvodnjo povečali, saj pri tem ni težav.

Z zaposlenimi so se dogovorili za fleksibilnejše prerazporejanje dela. Nekaj časa bodo delali na odprtih linijah, izkoristili bodo dopuste, presežke ur in podobno.

Kako je po svetu?

Tovarne avtomobilov po svetu začasno zapirajo tovarne. Nemški Opel je tako zaprl eno izmed svojih tovarn v Nemčiji. Razlog je svetovno pomanjkanje čipov, ki onemogoča proizvodnjo. Stroje bodo znova zagnali prihodnje leto, če bo to dovoljevala dobavna veriga. Po Oplu sta to v Nemčiji storila še Volkswagen in Ford. V Volkswagnu so za predvidoma dva tedna ustavili proizvodnjo v glavnem obratu v Wolfsburgu. Ford pa je preložil načrtovani vnovični zagon proizvodnje v Kölnu s 1. oktobra na konec tega meseca. Sporočili so, da so avgusta letos prodali za 33 odstotkov manj kot lani, razlog je razsulo, ki ga je v celotni avtoindustriji povzročila kriza s čipi, so poročale Finance.

General Motors je v začetku septembra objavil, da namerava zmanjšati proizvodnjo v ZDA, ker ni čipov.

Zadnja novica pa je, da bodo v češki Škodi, ki je del nemške skupine VW, od 18. oktobra do konca leta omejili ali morda celo popolnoma ustavili proizvodnjo v vseh treh čeških tovarnah, poroča agencija Reuters. Razlog je pomanjkanje polprevodnikov. Poleg Škode, kjer je zaposlenih 35 tisoč ljudi in je morala proizvodnjo ustaviti že v septembra, ima na Češkem podobne težave tudi Toyota.

A. L.