Hitri testi: Narobe ali zgolj vihar v kozarcu vode?

Voditeljica Tarče Erika Žnidaršič (Foto: Zajem zaslona)

V tem tednu je bilo veliko pozornosti nekaterih medijev in opozicijskih voditeljev namenjene testiranju s hitrimi antigenskimi testi na okužbo z novim koronavirusom, ki so se v Sloveniji začeli uporabljati pred božično-novoletnimi prazniki.

Hitro testiranje ni slovenska posebnost, izvajajo ga tudi v številnih drugih državah, po merilih Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) pa to pomeni tudi to, da ima država dober pregled nad širjenjem virusa.

Kot je to običajno pri nas v zadnjem času, ko naj bi bilo s spremljanjem in obvladovanjem širjenja koronavirusa virusa domnevno vse narobe, kot nam to tudi s pomočjo nekaterih medijev poskušajo prikazati nekateri opozicijski voditelji, se je tudi tu začel vihar.

V javnosti se je začelo razširjati, da je hitro testiranje prepovedano, da so testi napačni in podobno. Dejansko pa temu ni bilo tako.

Javna agencija za zdravila in medicinske pripomočke je sredi tedna iz vseh zdravstvenih ustanov odpoklicala zgolj ene od (dveh) paličic za izvedbo hitrih testov. Pri nadzoru v Zdravstvenem domu Ljubljana so po navedbah direktorja Rudija Dolšaka (politično naklonjenega koaliciji KUL) ob paličicah, ki so jih uporabljali, inšpektorji zagledali zapakirane in neuporabljene paličice, ki niso imele ustreznih oznak. Testiranje so začasno prekinili in ga v petek že tudi nadaljevali.

To pa je bilo dovolj za vik in krik. Na Televiziji Slovenija so na hitro pripravili oddajo Tarča, kjer so poskušali očrniti dobavitelja testov, to je podjetje Majbert Pharm, ki je Sloveniji dobavilo 500 tisoč hitrih antigenskih testov.

Eden od lastnikov podjetja Klemen Nicoletti je v Tarči pojasnil, da je bila ob testu sprva priložena paličica, ki je ustrezna za jemanje brisa tako iz nosu kot iz grla. Pozneje so na prošnjo zdravstva dostavili še paličico, namenjeno le za jemanje brisa iz nosu, ki pa ni imela potrebnih oznak. Ker je te paličice javna agencija umaknila, je podjetje na testirna mesta nato dostavilo nove palčke.

Nicoletti je razkril tudi ceno, po kateri so nabavili teste od kitajskega proizvajalca. Odšteli so 1,66 evra na test, medtem ko so državi prodali po 1,81 evra (brez DDV). To pomeni, da so ob pol milijona testov zaslužili okoli 75.000 evrov. Državo pa so testi stali 1 milijon evrov.

Očitno pa je bil prav tu pravi vzrok nezadovoljstva posameznikov. Cena je bila prenizka, izbran ni bil “pravi dobavitelj”

Drugi najugodnejši ponudnik (prav tako za kitajske teste) je bilo namreč podjetje, ki je ponudilo isto količino za ceno 2 milijona evrov. Podjetje Majbert Pharm je bilo tako enkrat cenejše od drugega najcenejšega ponudnika.

Pogodbo s podjetjem Majbert Pharm je podpisal Tomaž Gantar, ki je nato zaradi odločitve vodstva stranke DeSUS odstopil z mesta ministra za zdravje.

Nicoletti je še povedal, da v ta posel niso šli zaradi dobrega zaslužka, temveč za referenco, da bi potem lahko širili poslovanje v drugih državah. Potrdil je, da tovrstne teste, ki so jih dostavili Sloveniji, prodajajo tudi v drugih evropskih državah.

Šlo je torej za vihar v kozarcu vode, ki ga je takoj in za politične namene pograbila tudi Tanja Fajon, predsedujoča stranki SD. Ta stranka je namreč takoj napovedala sklic parlamentarnega odbora za zdravstvo na to temo in se pri tem povsem osmešila.

Spletni portal požareport.si pa je že v petek objavil članek na četrtkovo TV-Tarčo. Naslov je bil Napačne tarče – Tarče: Od nepotešene Erike do bumbarja Štefanec, toda brez Vesela, ki na črno kasira več kot »podmladek SDS«.

Zakaj podmladek? Zato, ker je bil eden od solastnikov podjetja Majbert Fharm “enkrat nekoč član podmladka stranke SDS”. In to je očitno njihov največji greh.

Milijon evrov, kolikor jih je s tem nakupom prihranila Slovenija, nikogar ne zanima.

Lastnik portala pozareport.si Bojan Požar je v svojem petkovem članku med drugim zapisal (pozareport.si):

“Sinočnja Tarča na TV Slovenija – afera Hitri testi – je strateško dokazala najmanj dvoje: da javna RTV Slovenja tudi v novem letu 2021 ostaja trden del politično-ideološkega spopada z vlado Janeza Janše in da si uredništvo Tarče še vedno ni psihofizično opomoglo od nedosežkov svoje paradne afere Maske (ker ta vlada še stoji), je pa medtem v prostem padu padel njihov zvezdnik Ivan Gale.” In še:

“Nicoletti je ves čas učinkovito in potrpežljivo ter argumentirano popravljal očitno napačne informacije, ki mu jih je v napisanem formatu novinarskih vprašanj postavljala in ponavljala Erika Žnidaršič, pa še na plonk listič je kukala. A hkrati sama demonstrirala blamažo raziskovalnega novinarstva na RTV …”

Sporočilo vlade na lažne novice (fakenews), ki jih je razširjala Tanja Fajon.

Še obvestilo Javne agencije za zdravila in medicinske pripomočke, iz katerega je razvidno, da s testi ni bilo prav nič narobe.

J. M.