V sklopu III. faze modernizacije železniške proge Grosuplje-Kočevje v okviru projekta vgrajujejo varnostne in telekomunikacijske naprave, ki so predpogoj za uspešno in varno uvedbo potniškega prometa.
Skladno s pogodbo med naročnikom (Ministrstvom za infrastrukturo) in izvajalcem (Konzorcij Siemens Mobility GmBH in Ostria) je bil določen pogodbeni rok za dokončanje projekta in zagotovitev vseh zakonsko predpisanih pogojev za delovanje naprav in njihovo uporabo v železniškem prometu, vključno s pridobitvijo obratovalnega dovoljenja za vgradnjo elementov in naprav, 24. september 2020. Predvideno je bilo, da bo železniški potniški promet stekel 1. oktobra 2020.
Podjetje SŽ-infrastruktura, kot upravljalec javne železniške infrastrukture, pa zdaj – glede na trenutno stanje izvedenih del na predmetnem projektu – ocenjuje, da do 1. oktobra 2020 ne bodo izpolnjeni pogoji za izdajo dovoljenja za vgradnjo naprav in posledično vzpostavitev javnega potniškega prometa (JPP).
Upravljalec ocenjuje, da do tega datuma ne bodo izpolnjeni vsi pogoji, ki so nujni, za vzpostavitev JPP, saj se v postopkih, ki vplivajo na varnost v prometu oz. varnost in zdravje ljudi ne sme niti minimalno odmikati od zakonskih podlag in standardov, ki so bili tekom let razviti z namenom varovanja udeležencev v prometu.
Novi rok pričetka obratovanja potniškega prometa na relaciji Kočevje – Grosuplje bo določen takoj, ko bodo za to vzpostavljeni vsi potrebni pogoji, so zapisali v sporočilu za javnost.
Upravljalec SŽ-infrastruktura bo o tem obvestil tudi Ministrstvo za Infrastrukturo RS in ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca, je še zapisano.
Prvotni načrt je bil 15. avgust, nato so predvideni datum začetka vožnje potniških vlakov po kočevski progi prestavili na 1. oktober 2020.
Pred tedni je Aleš Mihelič, državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo, v Studiu ob 17 na radiu RTV SLO 1 povedal, da je epidemija avstrijskega izvajalca, ki postaje opremlja s signalno-varnostnimi in telekomunikacijskimi napravami ter napravami daljinskega vodenja železniškega prometa, nekoliko ustavila.
Povedal je, da se ocenjuje, da bodo dela končana do konca septembra 2020, s 1. oktobrom 2020 pa naj bi do Kočevja zapeljal prvi potniški vlak, od Slovenskih železnic pa so dobili zagotovilo, da bodo po kočevski progi takrat zapeljali tudi novi vlaki Stadler FLIRT DMV (tukaj).
Železniške postaje in postajališča na trasi kočevske železnice so že prenovili, kako izgledajo po prenovi, lahko preverite tukaj
Gradnja slabih 49 km dolge kočevske proge je potekala od 22. maja 1892 do 24. julija 1893. Železniška proga je bila v osnovi zgrajena predvsem za potrebe rudnika v Kočevju in gozdarske dejavnosti. V najboljših letih so po progi letno prepeljali 170.000 ton premoga in 134.000 ton lesa. Zadnji redni potniški vlak je v Kočevje pripeljal 18. 4. 1968, kasneje je vozil le do Velikih Lašč. Leta 1971 pa je bil promet na kočevski progi za potniški promet dokončno ukinjen. Ključen razlog je bil upad potnikov.
S prenovo proge so pričeli že leta 2008, v sklopu te pa so prenovili tudi postaje in postajališča. Na 12,2 km odseku Ribnica-Kočevje, na katerem so obnovo zaključili lani, so prenovili železniške postaje Kočevje, Ribnica, Ortnek in Dobrepolje, postajališča, ki so bila prenovljena pa so Stara Cerkev, Čušperk in Spodnja Slivnica. Na železniški postaji Dobrepolje so med drugim zgradili podhod in perone, novo nakladalno klančino in parkirišče.
K. R.