V Ribnici je včeraj potekal Ribniški sejem, ki je največja turistično-etnološka prireditev pri nas. Letos je v središče Ribnice pritegnil 70 rokodelcev in več kot 35.000 obiskovalcev.
Na sejmu se je predstavilo 25 domačih izdelovalcev suhe robe in lončenih izdelkov ter 45 drugih rokodelcev iz vse Slovenije. Na 330 stojnicah je bilo na voljo vse, od žlic, metel, zobotrebcev ter lesenih in lončenih posod, do najrazličnejših drugih izdelkov.
Po besedah podpredsednice Turističnega društva Ribnica Alenke Pahulje sejem običajno obišče okoli 30.000 obiskovalcev, letos so jih po ocenah policije in gasilcev našteli najmanj 35.000, kar ocenjuje kot izjemno.
Dogajanje se je začelo zgodaj dopoldne z nagovori na osrednjem trgu Ribnice, med drugem nekdanjega kmetijskega ministra in novega veleposlanik Slovenije v Vatikanu Franca Buta. Sledila je sejemska povorka, na kateri se je predstavilo etnoloških 12 skupin, nato pa živahno sejemsko trgovanje, ki je ob nastopu Pera Lovšina, prikazih izdelovanja suhe robe ter bogati kulinariki trajalo vse do večera.
Po oceni Pahulje je celotno dogajanje teklo gladko. Minilo je brez odpovedi najemnikov stojnic, prav tako ni bilo izgredov, do katerih ob tako veliki množici lahko pride. Služilo jim je tudi vreme.
Dogajanje med stojnicami je bilo ves dan živahno. Organizatorje je po njenih besedah najbolj presenetilo, da so se ljudje v središče Ribnice v nasprotju s prejšnjimi leti začeli zgrinjati že zjutraj, “kar pomeni, da smo bili uspešni tudi pri promociji sejma”.
Najemniki stojnic so po besedah podpredsednice turističnega društva na koncu prodajo ocenili kot izjemno, obiskovalcem pa je bila všeč predvsem izpopolnjena kulinarična ponudba, ki so ji organizatorju posvetili še posebno pozornost.
“Ponudniki izdelkov so sicer opazili, da so bili letos obiskovalci pri nakupih nekoliko bolj selektivni. Nekateri izdelki, ki so šli prejšnja leta takoj v prodajo, se letos niso prodajali tako dobro. Tudi cene so bile letos višje kot lani, ponekod tudi do dvakrat,” je povedala za STA,
So pa po njenih besedah ponudniki cene sproti prilagajali povpraševanju. Obiskovalci so si lahko cene še dodatno znižali, če so vešči pogajanj. “Nasploh so pogajanja s prodajalci za izdelek na Ribniškem sejmu zaželena, če ne že kar nujna. Na to so navajeni tudi sami prodajalci,” je dodala.
A. V.