V novomeškem Revozu bodo do aprila odpustili 250 zaposlenih. Od aprila naprej bodo izdelali 150 avtomobilov dnevno manj, namesto 950 le še 800 avtomobilov. Zaradi zmanjšane proizvodnje bo tretja izmena od aprila naprej delala le še polovično. Odpuščali bodo na vseh ravneh.
Revoz trenutno izdeluje clio pete generacije, twingo in smart forfour, v tem novomeškem podjetju je okoli 3000 zaposlenih.
Odpuščali bodo agencijske delavce, ki jim ne bodo več podaljšali pogodb. Pogodb za določen čas ne bodo več podaljševali. Redno zaposlene bodo spodbujali k upokojevanju.
Pričakujejo tudi odhode tujih delavcev iz tretjih držav, ki po letu dni dela v Sloveniji pridobijo prost dostop do trga dela v Sloveniji. Pričakujejo torej, da se bodo delavci iz tretjih držav prezaposlili drugje v Sloveniji.
V Revozu sicer že tretje leto zapored zmanjšujejo proizvodnjo. Leta 2018 so izdelali nekaj manj kot 209 tisoč vozil, v letu 2019 je bilo teh 199.146, za leto 2020 načrtujejo proizvodnjo 189 tisoč vozil, to je 10 tisoč manj kot lani. Z manjšo proizvodnjo so nižji tudi prihodki podjetja.
Za manjšo proizvodnjo in s tem manj zaposlenih sta možna dva razloga: upad povpraševanja ali pa prerazporejanje proizvodnje posameznih primerov v druge Renaultove tovarne.
V Revozu izdelajo največ cliov. Prodaja teh pa je bila lani za desetino večja kot leto pred tem. Na evropskih trgi so lani prodali 328.860 cliov (desetino več), 64.851 twingov (odstotek manj) in 36.736 smart forfourjev (pet odstotkov več).
Vozila znamke Clio izdelujejo tudi v Renaultovih tovarnah v Turčiji in Franciji.
Natančnih razlogov za odpuščanje v Revozu pričakovano ne razkrivajo. Nedvomno pa je to povezano tudi z visokimi davčnimi obremenitvami plač, ki so v Sloveniji med najvišjimi.
Po januarskem zvišanju zajamčene minimalne plače pa so bruto stroški dela za podjetja še bistveno višji. Hkrati je odhajajoča vlada Marjana Šarca pripravila predlog zakona o davku na motorna vozila, javna razprava o njem se je končala v petek. Gre za predlog, s katerim bodo osebni avtomobili še dodatno obdavčeni. Cene vozil bodo po tem predlogu višje od 300 do 1200 evrov, odvisno od razreda. Po okvirnih izračunih bi se avtomobili v vrednosti 10.000 evrov podražili za 300 evrov, tisti za 15.000 bodo dražji za 800 evrov, tisti za 20.000 evrov pa bi stali okoli 1200 evrov več.
Pri Šarcu pričakujejo, da bodo iz tega naslova letno pridobili za 18 milijonov evrov več davkov.
Vse to odganja tuje investitorje. Revoz v Novem mestu sicer 99 odstotkov proizvodnje izvozi. To, kar prodajo na slovenskem trgu, proizvedejo v manj kot enem dnevu.
Na uro izdelajo 45 vozil, za izdelavo enega avtomobila potrebujejo 24 ur. Doslej so prodali 4 milijone vozil.
J. M.