Prihodki novomeškega Revoza so bili lani manjši, hkrati se je povečal dobiček, nadaljnje poslovanje družbe, ki je del francoskega Renaulta, pa bo v veliki meri odvisno od tega, ali bodo v Novem mestu izdelovali prenovljeno različico električnega twinga.
Odločitev o tem še ni bila sprejeta, naj bi pa bila zelo kmalu.
Novomeški Revoz je imel lani 822,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je manj kot leta 2022, ko so imeli 933,3 milijona evrov prihodkov. Ob skoraj 111 milijonih evrov manj prihodkov so čisti dobiček podvojili. Lani je bilo 9,4 milijona evrov dobička, leto prej 4,7 milijona evrov.
V Revozu, kjer je bilo v najboljših letih preko 3000 zaposlenih, jih je danes le še 1400, delo poteka le še v eni izmeni. Še pred epidemijo covida-19, ki je sovpadla z zagonom proizvodnje pete generacije modela Clio, je tovarna obratovala v treh izmenah. Razlog za upad proizvodnje je bila epidemija, po njej so se soočali še s krizo v oskrbi z elektronskimi deli, s katero se danes ne soočajo več.
V Revozu trenutno sestavljajo Renaultove modele Clio, Twingo in električni Twingo. Dnevno izdelajo 325 vozil (pred časom trikrat več). Vsega skupaj so lani naredili 60.881 vozil.
V letu 2024 bodo v Revozu zaključili z izdelovanjem starega modela twinga in električnega twinga. Prihodnje poslovanje tovarne pa v veliki odvisno od odločitve Renaulta, ali bodo v Revozu izdeloval novi model električnega twinga.
Čeprav je Reuters nedavno poročal, da bo temu tako in da naj bi proizvodnja stekla leta 2026, so v Revozu za STA povedali, da lahko za zdaj potrdijo le nadaljevanje proizvodnje clia.
Odločitev o proizvodnji novega modela električnega twinga, katerega koncept je bil predstavljen konec lanskega leta, pa za zdaj še ni bila sprejeta. “Do tega naj bi prišlo zelo kmalu,” so navedli.
M. D.