V Yaskawini tovarni v Kočevju so letos zaposlili 20 novih sodelavcev, do konca leta jih bodo še od 20 do 25. S pridobivanjem kadrov nimajo težav, je za Finance.si povedal direktor Hubert Kosler.
V Kočevju so poleg robotov začeli izdelovati še krmilnike za robote in v proizvodnjo uvedli proizvodni informacijski sistem (MES), ki podjetju zagotavlja nadzor nad zasedenostjo strojev in delovnimi operacijami.
Epidemija z novim koronavirusom je sicer upočasnila rast nove Yaskawine tovarne. V letu 2018 so dosegli 9,8 milijona evrov prihodkov, v letu 2020 je bilo teh 13,4 milijona evrov (načrtovali so sicer dobrih 25 milijonov evrov).
Direktor je povedal, da so zdaj razmere precej boljše in povečujejo proizvodnjo.
Lani je bilo v podjetju v povprečju 60 zaposlenih, zdaj jih je 80, ob koncu leta jih bo po pričakovanju od 100 do 105.
Kosler je napovedal, da Kočevje “za Yaskawo ostaja strateško pomembna lokacija in tu se bodo še širili”, odločitev o tem bo predvidoma sprejeta do pomladi 2022, če ne bo spet kakšnih večjih pretresov na trgu oziroma vnovičnih izrednih razmer.
V letošnjem poslovnem letu načrtujejo izdelavo blizu 4000 robotov. Naročil imajo “zelo veliko”. Trenutne težave pa so v izjemnem dvigu cen surovin na mednarodnih trgih, kot sta jeklo in baker, ter dvig cen ladijskih prevozov. Uvažajo namreč iz Japonske in Kitajske, kjer so se cene ladijskega prevoza v nekaj mesecih več kot potrojila, ob tem so še zamude pri dobavi, tudi do 67 dni.
Kosler je sicer še povedal, se avtomobilska industrija povsod robotizira, tudi v Sloveniji.
“Delavce je treba poiskati, in da se zagotovijo kakovostne in točne dobave, jih je treba primerno usposobiti. Z robotiziranimi proizvodnimi linijami gre to precej hitreje in enostavneje. Robotizirani eni izmeni lahko le z minimalnim povečanjem števila zaposlenih dodaš drugo, tretjo in tudi četrto,” je dejal Hubert Kosler.
Zato bodo do konca tega poslovnega leta robotizirali tudi določene delovne postaje.
Vir: finance.si
K. R.