S 1. februarjem bo na voljo storitev brezplačnih prevozov starejšim občankam in občanom na območju občine Kočevje. Hkrati se nadaljuje del prenove in nadgradnje zadnjega dela železniške proge na relaciji Ribnica – Kočevje. Redni železniški potniški promet od Ljubljane do Kočevja, ki so ga ukinili leta 1968, pa naj bi možen prihodnje leto.
V občini Kočevje s 1. februarjem 2018 začenjajo izvajati storitev brezplačnih prevozov za starejše, ki bo starejšim zagotovila višjo kakovost življenja. Storitev bodo izvajali v Zavodu Sopotniki. Namen tega je preprečiti ali prekiniti izoliranost in osamljenost starejših prebivalcev iz predvsem manjših, odročnejših krajev, ki zaradi oddaljenosti, odsotnosti avtomobila ali slabih prometnih povezav skoraj ne zapuščajo doma. Poleg prevozov bo starostnikom zagotovljeno tudi spremstvo prostovoljca, ki jih bo po potrebi pospremil k zdravniku, po nakupih ali drugih opravkih, ga počakal in odpeljal nazaj domov.
Za rezervacijo prevozov se bo treba naročiti vnaprej. Ta način omogoča, da zagotovijo prevoz kar največjemu številu ljudi. Od ponedeljka do petka, od 8. do 16. ure, se lahko pokliče na 051 426 411.
Hkrati vabijo prostovoljce vseh let in poklicev, ki svoje delovne, študijske in druge obveznosti lahko uskladijo s prostovoljskim delom. Usposabljanje prostovoljcev za izvajanje brezplačnih storitev za starejše bo 22. 1. 2018, ob 10. uri, v prostorih Ljudske univerze Kočevje.
Kako bo to potekalo?
Prostovoljci bodo po razporedu voženj z namenskim službenim vozilom odpeljali starejše po opravkih. Med prevozom se bodo lahko pogovarjali, izmenjali izkušnje, nasvete, zgodbe in po potrebi starejšim ponudili tudi spremstvo.
Prostovoljci potrebujejo le veljavno vozniško dovoljenje B kategorije, veselje do vožnje in pogovorov s starejšimi. Klice starejših, prevoze in delo prostovoljcev usklajuje koordinatorka enote, Anita Rauh. Predstavniki občine in Zavoda Sopotnik so pogodbo podpisali 8. januarja v sejni sobi Turističnega kompleksa Jezero. Prevozi bodo za uporabnike brezplačni, za vozilo, ki bo namenjeno samo temu, bo poskrbela občina.
Po podatkih kočevske občine so se za brezplačne prevoze odločili, da bi zagotovili nadomestno rešitev za mestni potniški promet, ki med lanskim poizkusnim obdobjem ni prinesel zadovoljivih rezultatov.
S projektom Sopotniki so pred približno tremi leti in pol že začeli na območju občin Divača, Hrpelje-Kozina in Sežana, lani so ga raztegnili v Posavje, letos pa še na Kočevsko in v Pivko. Zavod ima enote v Brkinih, Sevnici, Brežicah, Krškem in Kočevju. Z brezplačnimi prevozi starostnikom, ki nimajo lastnega prevoza, omogočajo obisk različnih prireditev, prijateljev in zdravnika, odpeljejo jih po nakupih in podobno.
Nadaljuje se prenova in nadgradnja železniške proge
Ob tem se v Kočevju nadaljuje tudi drugi del prenove in nadgradnje zadnjega 12,2-kilometrskega dela kočevske železniške proge med Ribnico in Kočevjem. Izvajalci bodo dela, ki so jih začeli oktobra leta 2016, predvidoma končali v aprilu. Drugemu delu bo sledil še tretji prenovitveni del, za katerega je objavljeno javno naročilo, uvedba železniškega prometa po pol stoletja, odkar je tam vozil zadnji vlak, pa naj bi bila možna prihodnje leto.
Zdajšnja prenovitvena dela na železnici bo plačala država, vrednost je okoli 15,4 milijona evrov (z davkom na dodano vrednost). Ocenjena vrednost tretjega dela prenove oziroma nadgradnje pa je 19 milijonov evrov.
Po podatkih državnega podjetja DRSI zdajšnja gradbena dela obsegajo nadgradnjo 12,2-kilometrskega odseka železniške proge Ribnica-Kočevje, prenovo železniške postaje Kočevje, ureditev postajališča Stara Cerkev, izvedbena dela na postajah Ribnica, Ortnek in Dobrepolje, ureditev postajališč Čušperk in Spodnja Slivnica, ureditev nivojskih prehodov in kočevskega podvoza.
Tako bodo končali prenovo in nadgradnjo približno 50-kilometrske kočevske železnice od Grosupljega do Kočevja, in to mesto po pol stoletja, odkar je tam vozil zadnji vlak, vnovič železniško povezali z Ljubljano.
Traso so določili leta 1887, v Velikih Laščah so začeli graditi leta 1892, prvi vlak je po progi zapeljal 24. julija 1893. Po progi so v njenih najboljših letih prepeljali do 170 tisoč ton premoga in nekaj več kot 130 tisoč ton lesa. Hkrati s tovornim pa je na progi Ljubljana – Kočevje potekal tudi potniški promet. Potniški vlaki so na omenjeni progi od leta 1968 vozili le še do Velikih Lašč, po letu 1970 pa so ukinili tudi te.
C. R.