Lastništvo slovenskih medijev se kopiči v rokah medijskega tajkuna Martina Odlazka s stalnim prebivališčem v Škocjanu, sicer pa iz okolice Šentvida pri Stični in bližnji sosed ter prijatelj Tomaža Vesela, predsednika Računskega sodišča RS.
Na levici se doslej zaradi Odlazkove vsemogočnosti v medijskem prostoru niso pritoževali, saj so njegovi mediji specializirani za napade na Janeza Janšo in zdajšnjo vlado.
Zdaj pa so se oglasili. Zasebna lastnika Sašo Todorović in Uroš Hakl (prek družbe 2HT invest, d. o. o., s sedežem v Ljubljana – Polje) Večer prodajata prav Martinu Odlazku. Cena naj bi bila domnevno 2 milijona evrov, čeprav Bojan Požar, lastnik portala Požareport.si, navaja, da je cena bistveno nižja, vsaj ena ničla manj, kar pomeni 200 tisoč evrov in ne 2 milijona evrov.
Kakorkoli. Ob prodaji Večera se je oglasilo celo Društvo novinarjev Slovenije. Morda zato, ker je njihova predsednica hkrati tudi urednica Večera. Odlazek oziroma člani njegove družine so maja letos kupili tudi Primorske novice, pri čemer nismo zasledili nobene kritike omenjenega društva. Odlazkovi so tudi lastniki Dolenjskega lista.
Kritičen do prodaje Večera je postal – zanimivo – tudi dr. Marko Milosavljević s katedre za novinarstvo, ki smo si ga doslej zapomnili predvsem po tem, da je doslej veliko pripomogel pri širjenju širiti laži o medijski sceni v državi.
Ob vsem tem ima Odlazek že zdaj v rokah “praktično 100 odstotkov revialnega trga (revij – op.),” je na javni televiziji opozoril Milosavljević, ki tega doslej očitno ni opazil. Je pa to znano dejstvo. Skupina Večer je namreč že aprila 2019 Odlazku prodala celoten portfelj revij, ki izhajajo pod njegovim okriljem.
V rokah Odlazkovih je tudi skoraj ves komercialni radijski trg, podobno pa se sedaj dogaja tudi na področju regionalnih medijev oziroma na področju regionalnega tiska.
Dr. Zoran Medved s Fakultete za humanistične študije je ob tem povedal, da ima Odlazek “v svojem lastništvu celo vrsto medijev, v katerih ohranja od 19- od 19,9-odstotni lastniški delež, prek kopice povezanih podjetij – kar pomeni, da mu nikoli pri ministrstvu za kulturo ni potrebno priglasiti koncentracije medijskega lastništva.”
To namreč omogoča nedorečena in zastarela medijska zakonodaja, svojega dela pa ne opravita niti regulatorja tega področja, torej ministrstvo za kulturo in Agencija za varstvo konkurence. (vir)
Kakšen je Odlazkov medijski imperij?
Kakšen je Odlazkov medijski imperij, je v začetku julija razkril tudi portal Domovina. Poglejmo. Zapisali so, da je Odlazkova skupina Media24 zrasla iz Salomonovega oglasnika, ki je bil kmalu po osamosvojitvi ključna platforma za izmenjavo blaga in dobrin.
Prav Salomon, ki je izdajatelj oglasnika, je največje podjetje v skupini Media24, družina Odlazek pa ga obvladuje prek Eurofita: družinskega podjetja, ki je v lasti Martina Odlazka in njegovih sedmih otrok.
Salomon je tudi največji posamični (tretjinski) lastnik podjetja RGL, ki predstavlja radijski steber v skupini Media24.
RGL je v medijskem razvidu vpisan kot izdajatelj številnih radijskih postaj, med katerimi so ključne blagovne znamke Aktual, Veseljak, RGL in Salomon.
RGL je tudi večinski lastnik izdajatelja Radio Kum, ki je izdajatelj radijske postaje Radio Aktual Kum. Prek prijateljskih povezav pa imajo delež tudi v Radiu Krka.
Nadalje so lastniki medijev: Radio Ptuj, Štajerski vestnik, Novi tednik in Radio Celje.
Alena Nardini, bivša žena Martina Odlazka, je ključna oseba v četrtem stebru skupine Media24, ki je družba Svet24. Gre za izdajatelja dnevnega splošnoinformativnega časopisa Svet24 in lastnika podjetja Media Partner, ki ob Salomonu prav tako izdaja več revij. Najbolj znane so Zvezde/Lady in Obrazi/Avenija. Svet24 je tudi lastnik podjetja Media24, ki prek podjetja Tretje revije izdaja še nekaj naslovov, med njimi Novo in Lizo/Majo. Pod okriljem Media24 in Odlazkovih je tudi tednik Reporter.
Več o tem in poimensko, pa tudi, da naj bi Odlazku denar posojal kar brusniški Ivan Kralj, lahko preberete tukaj – vir in tukaj
S skupino Media24 je povezano še podjetje Infonet, nekoč konkurenčni izdajatelj komercialnih radijskih postaj, ki jih trži pod blagovno znamko Radia 1. Med bolj znanimi radii iz mreže Infonet so še Radio Antena, Radio Belvi in nekaj nekdanjih regionalnih radijskih postaj.
Omenjene radijske postaje sicer niso del skupne ponudbe Media24, a je iz javno dostopnih virov razvidno, da je v Infonetu lastniško udeležen Salomon.
Media24 ima v dvotretjinski lasti tudi digitalno oglaševalsko agencijo Kokos Agency (direktor Media24 Igor Klun ima v lasti še nadaljnjih 10 %), ki skrbi za trženje februarja 2020 nastalega portala Necenzurirano.si, ki velja za prvega medijskega rotvajlerja v boju proti Janševi vladi. Članki s portala novinarjev Primoža Cirmana, Vesne Vuković in Tomaža Modica se pojavljajo tudi v časopisu Svet24. vir
Vir: Gvin.com
C. R.