Kot vse kaže, je obnova oz. gradnja ceste od Ljubljane do Kočevja in naprej proti mejnemu prehodu Petrina pod zdajšnjo vlado povsem zastala. Kot je namreč za STA povedal predstavnik občin ob omenjeni cesti, ribniški župan Samo Pogorelc, vlada nima nobenega načrta, kako s projektom naprej, prav tako zanj še ni zagotovila potrebnega denarja. Tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek se županov očitno izogiba.
Predstavniki občin ob 3a razvojni osi se namreč želijo že dlje časa sestati z Bratuškovo. Ta jim je srečanje obljubila, a jih je v zadnjem hipu napotila na direkcijo za infrastrukturo. Predstavniki občin so se tako z vodstvom direkcije sestali v sredo, a konkretnih odgovorov niso dobili.
Kot je za STA povedal Pogorelc, jih je vodstvo direkcije na sestanku sicer “vljudno poslušalo in jim pritrjevalo”, ni pa jim predstavilo jasnih načrtov države glede gradnje omenjene prometne povezave.
“Zato sem po sestanku na direkciji znova zahteval sestanek z ministrico. Direkcija namreč ni institucija, ki bi lahko načrtovala 3a razvojno os. Ministrstvo in vlada sta tista, ki jo morata umestiti v proračun in načrt razvojnih programov,” je povedal.
Kot je razumel predstavnike direkcije, država sicer namerava izpeljati februarja lani v Kočevju predstavljen načrt gradnje razvojne osi, a za zdaj nima nobenega jasnega načrta, kdaj in kako. “Trenutno so predvidene le neke parcialne rešitve, celovitega dolgoročnega načrta ni,” ugotavlja po sestanku.
“Za zdaj je načrt države tak, da bi prihodnje leto začeli graditi podvoz pod železniško progo na Škofljici, vse ostalo pa je odvisno od denarja, ki pa ga ni,” je povedal. V letošnjem proračunu namreč po njegovih besedah za gradnjo 3a razvojne osi ni predvidenih večjih sredstev, “za naprej pa je bilo rečeno, da denar morda bo, morda pa ga ne bo”. Ob tem Pogorelc opozarja, da je to zanje nesprejemljivo.
Da je projekt bistven za razvoj tega dela države, župani ob cesti Ljubljana-Kočevje-Petrina opozarjajo že dlje časa. Posebej kritično je v občini Škofljica, čez katero se vsak delovni dan vijejo kolone avtomobilov iz kočevske smeri in nazaj. V občini zato opozarjajo, da je nujna izgradnja obvozne ceste.
V preteklosti je veljalo, da bo država na cesti Ljubljana-Petrina izvedla le manjše spremembe. Februarja lani pa je takratni minister Jernej Vrtovec v Kočevju predstavil povsem nov načrt, po katerem bi v velikem delu relacije zgradili povsem novo traso. Gradnja naj bi stala okoli 200 milijonov evrov, predvidoma pa naj bi bila končana do leta 2034. Zdajšnja vlada pa naj bi neuradno načrtovala da z gradnjo začne šele leta 2037.
Ribniški poslanec Jože Tanko pa je v nedavnem intervjuju za tednik Demokracija na vprašanje, kaj se dogaja na lokalni ravni, 3a razvojni osi in z ostalimi projekti financiranimi z državnimi in evropskimi sredstvi, povedal:
“Bilo je kratko, dvoletno ‘Janševo’ obdobje, ko se je delalo na ‘hard’ investicijah. Sedaj, ko ima prevladujoči položaj socialistična miselnost, postaja vse bolj ‘soft’. Tudi ta investicija deli usodo drugih pomembnih investicij, ki se premikajo v t. i. svetlo prihodnost. Tako kot npr. os Koroška – Bela krajina. Menim, da so obeti slabi. Dokončal se bo le del tistih projektov, ki so bili začeti v prejšnjem mandatu, novih projektov pa bo zelo, zelo malo.”
K. R.