Zlati drugi tir: s preplačilom bi lahko pozlatili ceste in tire v vseh naših občinah

Tečejo zadnji dnevi za oddajo podpisa za referendum proti kraji desetletja. V Sloveniji bi kilometer železniške proge stal preko 50 milijonov evrov. Za meter bi dali toliko kot je vreden 1,5 kilograma zlata. V Vzhodni Afriki pa so kilometer z vsemi viadukti, predori in postajami zgradili za 6,2 milijona evrov. Poglejte, kaj vse so zgradili za 8-krat nižjo ceno od slovenske.

Poročali smo že, da je 19. maja začel teči 35-dnevni rok za zbiranje podpisov za izvedbo referenduma o zakonu o drugem železniškem tiru. Rok se izteče 22. junija (naslednji četrtek), zbrati je treba 40.000 podpisov. Pobudnik za zbiranje podpisov je Civilna iniciativa Davkoplačevalci se ne damo. Doslej naj bi po dostopnih podatkih zbrali precej več kot polovico podpisov.

Proga, kot bi bila oblečena v zlato

Gre za to, da je Vlada Mira Cerarja kar z zakonom predpisala, da bo izgradnja 27 kilometrov drugega železniškega tira na relaciji Divača – Koper stala 1.350 milijonov evrov, kar je 50 milijonov evrov za kilometer, po nekaterih izračunih naj bi šlo celo do 67 milijonov evrov. Ob tem je znano, da je primerljiva cena za takšno gradnjo v Evropi med 5 in 7 milijoni evrov, če gre za težak teren in predore pa pride največ do 18 milijonov evrov. V Sloveniji bi torej izgradnjo močno preplačali. Za vsak meter železniškega enojnega tira bi tako plačali toliko, kot stane 1,5 kg zlata.

Kilometer proge z viadukti in postajami za 6,2 milijona evrov, ne 50

Kot nalašč pa je bila 31. maja slavnostna otvoritev železniške proge med Mombaso in Nairobijem v Zahodni Afriki. Otvoritev je neposredno prenašala televizijska mreža CNN. Izkazalo se je, da so zgradili 609 kilometrov železniške proge, vse potrebne viadukte, železniške postaje in potrebne terminale. In cena? 3.800 milijonov evrov oziroma 6,2 milijona evrov za kilometer (8-krat manj kot v Sloveniji). Gradnja je trajala dve leti, v Sloveniji pa že zdaj napovedujejo več let.

Televizijska družba CNN je objavila tudi več posnetkov in videoposnetkov zgrajene železnice.

  • Posnetki železniške proge med Mombaso in Nairobijem so tukaj.

Lahko bi imeli progo od morja do Madžarske

Iz tega sledi, da bi po enaki ceni Slovenci lahko zgradili progo od morja do Madžarske, po celi osi, najmanj 215 kilometrov in ne borih 27, kot jih zdaj obljubljajo, pa še to ni jasno, ali bo to res končna cena.

Ob progi Koper – Divača bi s preplačilom več sto milijonov evrov lahko uredili celotno železniško in cestno infrastrukturo, ki jo naša regija nujno potrebuje: izgradnja 3. razvojne osi Novo mesto – Vinica (do meje in s predorom pod Gorjanci), izgradnja 3.a razvojne osi Škofljica – Osilnica (do meje), uredili bi vse ceste in posodobili vse železniške proge, pa še kaj denarja bi ostalo za kakšno od šol, vrtcev ali športno dvorano.

Vam je zakuhalo? Če je tako, potem imate še do naslednjega četrtka, 22. junija čas, da greste na najbližjo upravno enoto in podpišete obrazec ZR 738 – PROTI DVOJNI CENI ZA ENOJNI TIR.

Obrazec sicer lahko podpišemo tudi elektronsko, če imamo na računalniku nameščeno podpisno komponento sigenca.si. Za tiste, ki elektronskega poslovanja niso tako vešči, pa velja podpis na upravni enoti (z enim od osebnih dokumentov), nato pa se obrazec preda zbirateljem ob stojnicah ali pa pošlje po navadni pošti na naslov:

Referendum drugi tir, p. p. 122, 1000 Ljubljana

C. R.