Vozite volkswagna, dizla? Potem preberite.

Slika je simbolična.

Zveza potrošnikov Slovenije je kampanjo PreVWara začela 12. septembra, pri čemer so se prek Evropske potrošniške organizacije BEUC povezali z nemško podružnico ameriške odvetniške pisarne Hausfeld. Njihovi odvetniki so proti VW uspešno nastopili že v ZDA. Pred začetkom zbiranja podpisov so dodobra preučili možnosti, ki jih ponuja slovenska zakonodaja, in presodili, da imajo tudi slovenski kupci v dizelski prevari možnosti za odškodnino.

Slovenski lastniki avtomobilov so se odzvali množično, ob več kot 1000 sprejetih prijavah, ki zadostijo najbolj strogim pogojem (nakup vozila med 31. 3. 2013 in 18. 9. 2015), je prijavo zaključilo še skoraj 2000 ostalih lastnikov, približno toliko pa je zgolj naredilo prvi korak, začelo izpolnjevati obrazec, a ga še niso dokončno oddali. Te lastnike so pozvali, naj dokončajo prijavo in se pridružijo tistim, v imenu katerih bodo vložili tožbo pred nemškim sodiščem.

Na www.preVWara.si še vedno zbirajo tudi nove prijave, predvidoma bo kampanja odprta vsaj do sredine decembra. V tem času bodo sodelavci Zveze potrošnikov Slovenije skupaj s pravniki iz odvetniške pisarne Hausfeld začeli preverjati oddano dokumentacijo. Potrošnike, ki so se pridružili kampanji, bodo sproti obveščali o potrebnih dopolnitvah in nadaljnjih postopkih.

Za potrošnike je zagotovo najbolj pomembno dejstvo, da je kampanja:

  • Brez tveganja: kupci avtomobilov s prijavo ne prevzemajo nobenega tveganja zase ali za svoje vozilo. Sodelujočim ne bo treba poravnati nobenih stroškov odvetnikov, sodnih taks in podobno, če bodo zahtevki zavrnjeni.
  • Preprosta: vse, kar morajo predložiti prevarani kupci, je dokumentacija, ki dokazuje, da so lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji z vgrajeno programsko opremo za zavajanje na testih izpustov.

Sodelovanje v akciji lahko oškodovancem prinese le korist. Če bo postopek uspešen, bo vsak oškodovanec prispeval k pokrivanju stroškov akcije (npr. stroški organiziranja in zbiranja prijav, stroški odvetnikov in sodnega postopka) v obliki prispevka v višini največ 35 % dosojene odškodnine. Če pa postopek ne bo uspešen, oškodovanci nimajo nobenih obveznosti, saj bo breme financiranja nosil poseben sklad, kar je v zahodnem svetu običajna praksa. Za takšen način financiranja akcije za uveljavljanje pravic oškodovanih potrošnikov se je ZPS odločila skupaj z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC na podlagi skrbnega preverjanja obstoječih možnosti financiranja tega obsežnega in zahtevnega postopka.

Vir: Zveza potrošnikov Slovenije (zacenjajo-priprave-na-tozbo-zoper-koncern-vw)

C. R.