Spremembe: Nekatere kazni nižje, višje za telefoniranje med vožnjo

(vir: arhiv)

Danes so začele veljati spremembe Zakona o pravilih cestnega prometa, ki urejajo področje električnih skirojev in ostalih lahkih motornih vozil. Novosti omogočajo tudi dovoljeno zavijanje v desno pri rdeči luči na semaforju, s tem Slovenija sledi zgledom iz tujine.

Znižujejo se nekatere kazni za prehitro vožnjo, kazni za telefoniranje med vožnjo pa so občutno višje.

Zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju

Zakon uvaja možnost dovoljenja za zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju. Pravilo, ki omogoča zavijanje v desno pri rdeči luči na semaforju, pa ne velja v vseh križiščih, temveč zgolj v tistih, kjer je mogoča preglednost in takrat, ko je smer prosta. Na ministrstvu za infrastrukturo predvidevajo, da bodo takšne ureditve v začetni fazi prisotne predvsem na občinskih cestah, v enopasovnih križiščih, kjer je gostota prometa razmeroma majhna. Navajajo, da gre za povsem novo prometno urejanje, ki v Sloveniji še ni vzpostavljeno.

Koliko bo takšnih križišč v Sloveniji, težko ocenjujejo, saj je določitev te prometne ureditve v pristojnosti posameznega upravljavca ceste (na občinskih cestah so to občine, na državnih cestah pa direkcija za infrastrukturo).

Električni skiroji

(vir: družbena omrežja)

Vozniki skirojev, ki so doslej lahko vozili kjerkoli, morajo po novem voziti le po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, lahko vozijo ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje do 50 km/h. Do 18. leta je čelada obvezna, uporaba zaščitne čelade je priporočena tudi po 18. letu, tako kot to velja za kolesarje.

Na lahkih motornih vozilih, kar je tudi električni skiro, mora biti nameščen rdeč odsevnik, na obeh straneh pa rumeni ali oranžni bočni odsevniki.

Z vidika varnosti je dobro, da ima skiro ponoči in ob zmanjšani vidljivosti prižgan na sprednji strani žaromet, na zadnji strani pa pozicijsko svetilko.

Upoštevanje znakov, bočna razdalja, redarji z razširjenimi pooblastili

Strožje je urejena tudi obravnava voznikov, ki ne upoštevajo pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, nameščenih na vozilih s prednostjo za spremstvo in v spremstvu, ter tistih, ki se priključijo vozilu s prednostjo.

Določena je tudi primerna bočna razdalja 1,5 metra pri prehitevanju kolesarjev, voznikov lahkih motornih vozil in voznikov mopedov, katerih konstrukcijska določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro.

Spremembe razširjajo še nekatera pooblastila občinskih redarjev in cestninskih nadzornikov.

Spremembe pri kaznih

Spremembe so tudi pri kaznih. Te so občutno nižje za prehitro vožnjo in tako primerljive s kaznimi v sosednjih državah.

Višje kazni so za telefoniranje med vožnjo in parkiranje na mestih za invalide.

Za telefoniranje med vožnjo je bila doslej kazen 120 evrov, od danes dalje je to 250 evrov in 3 točke.

Za neupravičeno parkiranje na mestih za invalide je bila doslej kazen 80 evrov, po novem je 120 evrov.

Spremembe kazni za prekoračitev hitrosti so naslednje:

Ostale kazni za prekoračitev hitrosti ostajajo nespremenjene.

Sprememba zakona je dostopna tukaj: iusinfo.si

A. L.