Pri sosedih v petih letih brez aneksa, pri nas aneks za drugi tir že po nekaj tednih vladanja

(vir: Twitter)

Sinoči so posebno slovesno in spektakularno odprli novi most na Pelješac. Prekrasen most je konstruiral slovenski inženir Marjan Pipenbaher, gradbena dela je izvedla kitajska družba China Road and Bridge Corporation (CRBC).

Gradnja se je končala v 1277 dneh. Začetek del sega v leto 2017, gradnja se je začela 30. julija 2018.

In zdaj bistvo

Vrednost 2,4 kilometra dolgega mostu z vsemi povezovalnimi cestami na kopnem je stala 550 milijonov evrov, od tega je bilo 357 milijonov evropskih sredstev.

Dogovorjena pogodbena cena s kitajskimi izvajalci se ni spreminjala, k osnovni pogodbi ni bilo sklenjenega nobenega aneksa, s katerim bi povečali ceno.

In v Sloveniji?

Ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodita Golobova, minister Bojan Kumer (dolgoletni energetski sopotnik Roberta Goloba) in državna sekretarka Alenka Bratušek (nekdanja predsednica propadle SAB), sta kmalu po prevzemu oblasti (22. julija) pohitela in pokimala ob podpisu aneksa k pogodbi za drugi tir Divača – Koper. Težak kar 1,464 milijona evrov (z DDV oz. 1,2 milijona brez DDV).

Kot razlog so navedli nepredvidena dela pri gradnji dostopnih cest za drugi tir Divača-Koper, zato je projektno podjetje 2TDK (v državni lasti) z izvajalci, konzorcijem podjetij Kolektor, CGP in Euro-Asfalt, podpisalo aneks. Vrednost del za gradnjo dostopnih cest se je s tem podražila iz 13 na 14,2 milijona evrov (brez DDV), z davkom na dodano vrednost na 17,3 milijona evrov. Podražitev je kar 9,2-odstotna.

Razloge so opisovali na dolgo in široko, vendar je nedvomno, da bi tudi na Hrvaškem našli razloge za tovrstne podražitve, ki so pogosto lahko tudi visoko koruptivne, pa jih niso. Vztrajali so pri dogovorjeni prvotni vrednosti.

Kdo vodi slovenski Kolektor? Stojan Petrič, tudi lastnik časopisne hiše Delo. Več najbrž ni treba razlagati!

M. D.