Kolektivna blagovna znamka Belokranjsko

Med prejemniki certifikata je tudi Čromaljka Bernarda Kump. Certifikat je prejela za polsteno naravno milo, ki ga je poimenovala Kolpski kamen. (vir: družbena omrežja)

V Metliki je v petek potekala zaključna prireditev projekta Kolektivna blagovna znamka destinacije Bela krajina, poimenovana Belokranjsko. Ponudniki so prejeli certifikate za izdelke, ki so bili pozitivno ocenjeni. 

Certifikat je za svoje izdelke prejelo 38 ponudnikov, ki imajo v svoji ponudbi 97 izdelkov in jedi.

Kolektivna blagovna znamka Belokranjsko (KBZ) predstavlja izvrstno, sonaravno pridelano, predelna, izdelano ali ponujeno lokalno ponudbo iz destinacije Bela krajina. Ta predstavlja certificirano ponudbo pridelkov, živilskih in rokodelskih izdelkov ter jedi in pijač postreženih na gostinski način, kot jih odobri posebna strokovna komisija

Certifikat kakovosti se uporablja za označevanje izdelkov, storitev in ponudnikov, ki so pridobili pravico do uporabe KBZ Belokranjsko / Bela krajina finest.

Splošni znak se uporablja za skupno promocijo KBZ, izdelkov, storitev in ponudnikov.

Vizualno podobo znaka tvori več grafičnih elementov, ki so našli inspiracijo v tradicionalni podobi pisanic in celostne grafične podobe destinacijske znamke Bela krajina. Motiv srca simbolizira srčne ponudnike in njihove srčne vrednote. Na vsaki strani ga podpira drevo življenja.

Z vzpostavitvijo sistema certificiranja in celostne grafične podobe je omogočeno povezovanje belokranjskih ponudnikov in zagotavljanje kakovosti izdelkov. Belokranjski ponudniki tudi pričakujejo, da se jim bodo s pomočjo krovne znamke, prodajno-promocijskih središč, spleta in logističnega središča odprle nove tržne priložnosti.

Vse naj bi vodilo tudi do večje prepoznavnosti belokranjske kulinarike, rokodelstva in lokalne samooskrbe, ter v nadaljevanju projekta tudi nastanitev in drugih turističnih izdelkov, je povedal Flajnik.

Po podatkih Razvojno-informacijskega centra (RIC) Bela krajina je partnerski 17-mesečni projekt skupne blagovne znamke stal nekaj manj kot 250 tisoč evrov. Nekaj več kot 75 tisoč evrov so zanj prispevali projektni partnerji, glavnino so dobili iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Med domačimi projektnimi partnerji so Zavod za turizem, kulturo, šport in mladino Metlika, Kulturni center Semič, Kmetijska zadruga Metlika, Krajinski park Kolpa, podjetje Starkmat, samostojni podjetnik Sebastjan Štarkel, Medeni butik Bibi in samostojna podjetnica Bernarda Kump.

Izdelke blagovne znamke Belokranjsko je možno dobiti neposredno pri njihovih izdelovalcih in ponudnikih, v črnomaljskem promocijsko-prodajnem centru, v metliški Hiši dobrot Bele krajine in v vinoteki semiške Muzejske hiše.

A. L.