Novo mesto: Revoz zaključil s proizvodnjo dveh modelov

Revoz, Novo mesto (vir: revoz.si) Tako je bilo pred leti, v njihovih najboljših časih. Zdaj ta parkirišča bolj ali manj samevajo.

V novomeškem Revozu, podjetjz za proizvodnjo in komercializacijo avtomobilov, so pred dnevi zaključili s proizvodnjo dveh modelov twinga, sestavljajo le še model clio 5. Kako bo novomeška tovarna poslovala v prihodnje, pa je v veliki  meri odvisno od odločitve lastnika, to je francoskega Renaulta. Doslej še niso sporočili, ali bodo v Novem mestu izdelovali novi model električnega twinga.

Vodstvo Renaulta je v junijski predstavitvi za delničarje navedlo, da je predstavitev novega modela twinga predvidena v približno dveh letih. Čeprav je Robert Golob po obisku Pariza 13. decembra 2023 zatrjeval, da bo o tem več znanega “v prihodnjih dneh ali tednih”.

Novomeški Revoz je doslej sestavljal tri modele Renaulta, francoskega proizvajalca avtomobilov (clio, twingo in električno twingo). Dnevno so izdelali 325 vozil, to je približno tretjino vozil iz najboljših časov.

Ob koncu polletja pa so zaključili s proizvodnjo obeh modelov twinga 3 ICE in 3 electric), sestavljajo le še model clio 5.

Iz nekdanjih treh izmen so prešli le na eno, portal Forbes Slovenija pa poroča, da kljub ustavitvi dveh proizvodnih programov ohranjajo 1400 delovnih mest (od 3300 pred časom). V Revozu so za portal povedali, da večjih sprememb števila zaposlenih v kratkoročnem obdobju ne načrtujejo. Revozov sindikalist Aleš Perše pa je povedal, da “tisti, ki imajo izpolnjene pogoje za upokojitev, se bodo lahko odločili za to”, odločitev bo prostovoljna. Več delavcev, ki imajo trenutno 36-urni delovnik, pa naj bi premaknili na program sestavljanja renault clia, kjer je po navedbah sindikalista “nekaj več dela”.

Kako naprej? Odločitev o poslovanju tovarne bo v veliki meri odvisno od odločitve Renaulta, lastnika Revoza. Ta se še odloča, ali bodo v Novem mestu izdelovali novi model električnega twinga. Agencija Reuters je sicer aprila poročala, da je novomeški Revoz najresnejši kandidat za ta projekt in da naj bi proizvodnja stekla leta 2026.

Vendar pa so v Revozu za Forbes Slovenija povedali, da Renault še vedno ni potrdil informacije o dodelitvi projekta proizvodne električnega twinga. Propadli so tudi pogovori z Volkswagnom.

Renault se je namreč pogovarjal s tem nemškim proizvajalcev, vendar so pogovori zašli v slepo ulico in naj bi bili končani. Portal še navaja, da je vodstvo Renaulta v junijski predstavitvi za delničarje navedlo, da je predstavitev novega modela twinga predvidena v približno dveh letih. (vir)

Slovenski predsednik vlade Robert Golob je še 13. decembra 2023, ko je v Parizu obiskal francoskega predsednika Emmanuela Macrona, za medije povedal, da “bo več o Renaultovi naložbi v Sloveniji znanega v prihodnjih dneh oz. tednih”. Zdaj pa tudi po šestih mesecih o tem ni znanega nič. Še več. Renault napoveduje, da bo več znanega predvidoma v približno dveh letih, to je poleti 2026.

Decembra 2023 je Golob še sporočil, da je Macrona povabil na uradni obisk v Slovenijo, da je ta vabilo sprejel, Slovenijo pa da bo obiskal v prvi polovici leta 2024. Tudi iz tega ni bilo nič. (vir)

Robert Golob in Emmanuel Macron, Pariz, 13. december 2023

M. D.