Epidemija novega koronavirusa Covid-19 je premaknila načrtovani začetek voženj vlaka na relaciji Ljubljana – Kočevje. Prvotni načrt je bil 15. avgust, zdaj pa so objavili, da je nov predvideni datum začetka vožnje potniških vlakov po kočevski progi 1. oktober 2020.
Aleš Mihelič, državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo, je prejšnji teden v Studiu ob 17 na radiu RTV SLO 1 povedal, da je epidemija avstrijskega izvajalca, ki postaje opremlja s signalno-varnostnimi in telekomunikacijskimi napravami ter napravami daljinskega vodenja železniškega prometa, nekoliko ustavila.
Tako se zdaj ocenjuje, da bodo dela končana do konca septembra 2020, s 1. oktobrom 2020 pa naj bi do Kočevja zapeljal prvi potniški vlak. Povedal je tudi, da so od Slovenskih železnic odbili zagotovilo, da bodo po kočevski progi takrat zapeljali tudi novi vlaki Stadler FLIRT DMV (tukaj).
Železniške postaje in postajališča na trasi kočevske železnice so že prenovili, kako izgledajo po prenovi, lahko preverite tukaj
Gradnja slabih 49 km dolge kočevske proge je potekala od 22. maja 1892 do 24. julija 1893. Železniška proga je bila v osnovi zgrajena predvsem za potrebe rudnika v Kočevju in gozdarske dejavnosti. V najboljših letih so po progi letno prepeljali 170.000 ton premoga in 134.000 ton lesa. Zadnji redni potniški vlak je v Kočevje pripeljal 18. 4. 1968, kasneje je vozil le do Velikih Lašč. Leta 1971 pa je bil promet na kočevski progi za potniški promet dokončno ukinjen. Ključen razlog je bil upad potnikov.
S prenovo proge so pričeli že leta 2008, v sklopu te pa so prenovili tudi postaje in postajališča. Na 12,2 km odseku Ribnica-Kočevje, na katerem so obnovo zaključili lani, so prenovili železniške postaje Kočevje, Ribnica, Ortnek in Dobrepolje, postajališča, ki so bila prenovljena pa so Stara Cerkev, Čušperk in Spodnja Slivnica. Na železniški postaji Dobrepolje so med drugim zgradili podhod in perone, novo nakladalno klančino in parkirišče.
C. R.