Kdo vse je bil pri maši za domovino in kdo je manjkal?

Poslanci SDS pri maši za domovino.

Včerajšnja maša, ki so jo za domovino darovali slovenski škofje, je minila brez udeležbe nekaterih najvišjih predstavnikov države – predsednice Nataše Pirc Musar, predsednika vlade Roberta Goloba in predsednice DZ Urške Klakočar Zupančič. S tem sta Golob in Klakočar Zupančičeva že drugo leto zapored prekinila tradicijo, značilno za vlade Mira Cerarja, Marjana Šarca in Janeza Janše, da se maše za domovino udeležita tako predsednik vlade kot predsednik DZ.

 

Če je imela Nataša Pirc Musar še opravičljiv razlog, da je mašo izpustila, saj se mudi na obisku na Svetu Evrope v Strasbourgu, kjer je termin za udeležbo potrdila pred več meseci, nikakor ni mogoče spregledati neudeležbe Goloba in Klakočar Zupančičeve. Oba sta povabilo nič kaj diplomatsko zavrnila in to neuradno brez vsakega pojasnila. Vlada naj bi sicer na mašo poslala državna sekretarja v Golobovem kabinetu Andreja Benedejčiča in Vojka Volka (od vladnih sekretarjev smo videli tudi Damirja Črnčeca), a to nikakor ne odtehta tega, da se maše ni udeležil Golob. Slednji tako očitno skupaj s podpredsednico svoje stranke Gibanje Svoboda Klakočar Zupančičevo nadaljuje kulturni in ideološki boj, pomešan z revanšizmom, ki smo jim priča že vse od začetka te vlade.

Na maši je bilo sicer mogoče videti predsednik državnega sveta Marka Lotriča in varuha človekovih pravic Petra Svetino, več poslancev SDS in NSi ter ministra za gospodarstvo iz vrst SD Matjaža Hana.

Mašo je ob somaševanju slovenskih škofov vodil ljubljanski nadškof metropolit Stanislav Zore, pridigo je imel novomeški škof in predsednik Slovenske škofovske konference Andrej Saje. V pridigi je bil kritičen do predloga zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja, za katerega v teh dneh poteka zbiranje podpisov za njegovo vložitev v DZ.

Ocenil je, da predlog brez resne strokovne razprave in ob odsotnosti dialoga odpira pot ločevanju med “vrednim” in “nevrednim” življenjem. S tem pa po njegovi oceni uvaja popolnoma nov pogled na življenje.

“Velika nevarnost je, da bi ob sprejetju takega zakona ostareli, bolni in drugi ranljivi začeli počutiti ‘nevredne’ in ‘odveč’ v družbi. Na preizkusu je vrednotenje kulture človekovega življenja,” je dejal. Zato gre po njegovi oceni za poskus epohalnih sprememb, kjer se posega v dostojanstvo človeške osebe in naravo človeškega življenja. “Človek ima svojo neprecenljivo vrednost in neodtujljivo dostojanstvo sam v sebi tudi takrat, ko trpi in je nemočen,” je dejal Saje.

Pred dnevom državnosti se je sicer Saje zahvalil in spomnil vseh, ki so ustvarjali temelje samostojne Slovenije. Samostojna država nam je dala nove možnosti za razvoj in napredek ter za vključitev v evropske in svetovne družbene strukture, je ocenil.

A. V.