Kako potrošniki plačujemo v času epidemije?

Slika je simbolična,

Širjenje okužb s COVID-19 in obsežni preventivni ukrepi za njegovo zajezitev se odražajo tudi v vzorcih plačevanja potrošnikov na prodajnih mestih.

V Banki Slovenije v posebni analizi ugotavljajo, da se v drugem valu epidemije pretežno ponavljajo vzorci obnašanja potrošnikov pri uporabi gotovine in plačilnih kartic iz prvega vala.

Pomembnejše ugotovitve zadnje analize so:

  • povečali so se zneski posamičnih dvigov na bankomatih, ki jih sicer obiskujemo redkeje,
  • uporaba plačilnih kartic se je ob zaprtju dela gospodarstva zmanjšala,
  • povečan je delež spletnih nakupov.

Izjema je le povpraševanje po gotovini iz previdnostnih motivov, ki se je v prvem valu epidemije močno povečalo, v drugem valu pa smo se potrošniki odzvali bolj umirjeno, kar kaže tudi na zaupanje vladi in ukrepom, ki jih ta sprejema za preprečevanje širjenja novega koronavirusa in omilitev posledic prebivalstvu ter gospodarstvu.

Več o tem lahko preberete tukaj.

M. D.