Če bodo vsa načrtovana dela potekala po načrtu, bo v prihodnjem letu v Kočevje po nekaj desetletjih iz Ljubljane znova pripeljal vlak – tako potniški kot tovorni. Trenutno namreč poteka obnova še zadnjega odseka železnice – to je od Ribnice do Kočevja, s katero so začeli v lanskem letu.
Železniški promet med Grosupljem in Kočevjem je bil ukinjen leta 1970, ko je bila prenovljena cesta Kočevje-Ljubljana, znova pa je postal aktualen v zadnjem desetletju, ko je omenjena cesta postala preobremenjena. Dnevno se namreč iz Kočevja v Ljubljano in nazaj vozi 1250 ljudi.
Leta 2008 so progo, dolgo 49 kilometrov, začeli obnavljati. Do leta 2013 so obnovili del od Grosupljega do Ribnice, nato pa so dela zaradi pomanjkanja denarja zastala. Novembra lani so z deli znova nadaljevali in začeli z obnovo še zadnjega dela proge, to je od Ribnice do Kočevja.
Vrednost obnove še zadnjega nekaj več kot 12 kilometrov dolgega odseka je ocenjena na okoli 20 milijonov evrov, zaključena pa naj bi bila prihodnje leto. Obnova bo poleg obnove same železniške proge vključevala še zamenjavo ter posodobitev signalizacije in telekomunikacij. Zajemala bo tudi obnovo železniške postaje Kočevje, izvedbo del na postaji Ribnica, Ortnek, Dobrepolje ter ureditev postajališč Čušperk, Spodnja Slivnica in Stara Cerkev ter gradbeno ureditev nivojskih prehodov.
Kot so za portal Moja Dolenjska povedali na Direkciji RS za infrastrukturo, dela na terenu (priprava dovoznih poti, odstranitev zgornjega ustroja proge na postaji Kočevje z odvozom na deponijo) potekajo v skladu z časovnim načrtom, hkrati pa tudi pripravljajo potrebno projektno dokumentacijo.
M. R.