Lastništvo podjetje Adria Mobil iz Novega mesta je prešlo v last francoske skupine Trigano. Francozi so namreč kupili podjetje Protej. To so ustanovili vodilni v ACH (tudi iz Adrie Mobil) in prek njega izvajali menedžerski prevzem, kar se jim ni povsem izšlo, ne glede na to pa niso ostali reveži. Daleč od tega. Francozi naj bi zdaj plačali 200 milijonov evrov in prevzeli še posojilo do ruske banke, del premoženja naj bi si lastniki Proteja delili tudi v naravi.
Vmes je bilo tudi veliko kreganja, pa tudi kriminalističnih preiskav ni manjkalo. Kako se je izšlo s temi preiskavami, zaenkrat ni podatkov. Med lastniki Proteja sta tudi Herman Rigelnik in Sonja Gole, direktorica novomeške Adrie Mobil.
Kupnina 200 milijonov evrov
Po poročanju Financ naj bi Francozi zdaj za Protej plačali okoli 200 milijonov evrov. Lastniki Proteja naj bi kupnino prejeli deloma v denarju, pri čemer bo Trigano prevzel obveznosti, ki jih ima ACH do ruske VTB banke. Del kupnine pa bodo lastniki prejeli v premoženju, saj Francozov hotelski in avtomobilistični del holdinga ACH ne zanima.
Med lastniki Proteja poleg Rigelnika in Goletove še 15 drugih iz Novega mesta in okolice – lepa hobotnica, ni kaj
Iz Poslovnega registra Slovenije je razvidno, da so lastniki (družbeniki) podjetja Protej naslednji: Herman Rigelnik (Ljubljana), Sonja Gole (Novo mesto), Mojca Novak (Novo mesto), Mira Šetina (Novo mesto), Ivan Bukovec (Novo mesto), Stanislava Kastelec (Novo mesto), Marija Papež (Dolenjske Toplice), Bojan Hrovatič (Novo mesto), Stanko Bukovec (Uršna sela), Franc Štupar (Stopiče), Jože Žlogar (Novo mesto), Bojan Peljhan (Novo mesto), Anton Kastrevc (Novo mesto), Peter Cimermančič (Novo mesto), Dušan Rešetič (Novo mesto), Jordan Ristovski (Novo mesto), Ivan Lavrič (Novo mesto), Damijan Vuk (Portorož), Andrej Bergant (Ljubljana), Rasto Oderlap (Ljubljana), Milena Sedovnik (Celje), Peter Kukovica (Žabnica), Vlasta Grjol (Ljubljana), Marko Kryžanowski (Piran), Primož Raktelj (Izola), Janez Kožuh (Radovljica), Dušan Mikuž (Ljubljana), Janko Šemrov (Ljubljana), Slavica Smrekar Šterk (Velika Britanija), Dušan Brajer (Kranjska Gora), Anita Lekše (Ljubljana), Jelka Klemenc (Polzela), Breda Majda Bužan (Ljubljana), Peter Krivc (Bohinjska Bistrica), Matjaž Grm (Lesce) in podjetje KUCN, d. o. o. (Ljubljana). Podjetje KUCN pa je v lasti Hermana Rigelnika, Oderlapa, Raktelja, Šemrova, Mikuža, Kryžanowskega, Berganta, Vuka, Bužanove, Klemenčeve, Kukovice in Kožuha.
Direktor Proteja je od 6. julija 2016 Primož Raktelj iz Izole. Direktor podjetja KUCN pa Peter Krivc iz Bohinjske Bistrice.
Kaj vse so imeli navedeni v lasti: ACH, Adria Mobil in 11 odvisnih družb
V lasti Proteja, ki je zdaj prodan francoskemu Trivagu, pa ni bil samo ACH, ki je bil lastnik Adria Mobil, pač pa tudi 11 odvisnih družb, med njimi Adria Dom v Kanižarici, Podgorje v Šentjerneju in Adria Plus v Novem mestu.
Poleg tega je imel Protej v lasti še podjetja na področju avtomobilske industrije (Autocommerce, AC Mobil, Avto Triglav), hotelirstva (Grand Hotel Union, Hotel Lev) in informacijske tehnologije.
Premoženje letos razdelili na tri dele
Letos so nato premoženje delili na tri dele. Adria Mobil je ostala na ACH, medtem ko je šla trgovina z vozili na ACH2, poslovno hotelirstvo pa na ACH3.
Vodenje ACH2 z avtomobilistično divizijo je prevzel generalni direktor ACH Rasto Oderlap, vodenje ACH3 z hotelsko-nepremičninsko divizijo pa upravni odbor, ki ga kot izvršni direktor vodi Peter Krivc, prvi finančnik ACH (tudi direktor podjetja KUCN), ter neizvršna direktorja in člana upravnega odbora Herman Rigelnik, nekdanji prvi mož ACH, in njegov sin Matej Rigelnik.
Goletova, kot kaže, ostaja direktorica
Sonja Gole, zdajšnja generalna direktorica, naj bi Adrio Mobil vodila še naprej tudi po francoskem prevzemu. V Adrii Mobil je zaposlenih okrog 1500 ljudi, ki dosegajo 300 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje in več kot 15 milijonov evrov čistega dobička.
Skupina Trigano pa je francoski proizvajalec avtodomov, počitniških prikolic in mobilnih hišic Trigano. Ima preko 5000 zaposlenih in je ena največjih skupin v evropski panogi počitniških vozil. Trigano združuje 20 blagovnih znamk, v petih evropskih državah, in ima preko 1,3 milijarde evrov letnega prometa.
Trigano je torej podjetje z isto dejavnostjo kot novomeška Adria Mobil, kar pomeni, da bi bil smiseln tudi obraten prevzem ali vsaj del tega. Če ne bi bilo te prevelike ihte po menedžerskem prevzemu.