Slovenske železnice so v petek prevzele prvih 5 novih dizelmotornih vlakov Stadler Flirt (DMG – SŽ 610/615), saj je ta tip pridobil uporabno dovoljenje. Prvi potniki se bodo z novimi vlaki lahko zapeljati takoj, ko bo ponovno vzpostavljen javni potniški promet.
Sprva na dolenjski, kočevski in kamniški progi, sledili bodo še drugi vlaki, namenjeni elektrificiranim progam.
Prvi vlak Stadler Flirt je v Slovenijo prispel marca, sledila so testiranja, izobraževanja strojevodji in tehničnega osebja SŽ- VIT, preverjanje kompatibilnosti vozila z javno železniško infrastrukturo in na koncu tudi pridobitev obratovalnega dovoljenja.
Obratovalno dovoljenje, ki ga je izdal Direkcija RS za infrastruktur (DRSI), je bil namreč pogoj, da so Slovenske železnice lahko nov vlak dale v javni promet.
Prva uradna vožnja bo slavnostna in bo izvedena takoj po koncu veljavnosti ukrepov, povezanih z zajezitvijo koronavirusa COVID-19.
Kje dodo vozili novi dizelski vlaki Stadler Flirt?
Novi dizelski potniški vlaki Stadler Flirt bodo najprej vozili na dolenjski in kamniški progi. Ko bo vzpostavljen potniški promet na kočevski progi, pa tudi tam. Datum odprtja te proge se je namreč zamaknil (vir).
Kdaj lahko pričakujemo dodatne vlake?
Do konca leta 2022 pri Slovenskih železnicah pričakujejo vseh 52 naročenih vlakov. Od tega bo:
- 21 enopodnih večsistemskih Stadler Flirt (EMV SŽ 510/515),
- 10 enosistemskih dvopodnih električnih Stadler Kiss in
- 21 enopodnih dizelskih Stadler Flirt vlakov (DMG SŽ 610/615).
Električna različica Stadler Flirtov je že v Sloveniji, na njej pa potekajo enaki postopki za pridobitev uporabnega dovoljenja, kot pri dizelski.
M. D.