V novomeškem Revozu so morali zaradi pomanjkanja elektronskih delov, ki jih vgrajujejo v avtomobilske modele, po več nekajdnevnih zaustavitvah v prvi polovici leta proizvodnjo julija zaustaviti za tri tedne. Delajo sicer od srede do vključno prihodnjega četrtka, ko gredo na tritedenski dopust.
Delavci so bili v času zaustavitve proizvodnje na čakanju ali na dopustu.
Vodja Revozove službe za komuniciranje Nevenka Bašek Zildžović je ta STA povedala, da so proizvodnjo vnovič pognali v sredo. Delali bodo sicer do vključno četrtka prihodnji teden, nato pa se bo vseh Revozovih približno 2400 zaposlenih odpravilo na redni poletni tritedenski kolektivni dopust.
Proizvodnjo bodo predvidoma vnovič pognali v ponedeljek, 23. avgusta, stanje z dobavo omenjenih elektronskih komponent pa se naj bi po nekaterih ocenah septembra oz. z jesenjo stabiliziralo.
Pojasnila je, da se je problem z dobavo elektronskih delov že dlje napovedoval in da je povezan s skokom uporabe in prodaje elektronskih naprav med pandemijo covida-19. Težavo za svoje tovarne globalno rešuje matični Renault, ki zaloge oz. pošiljke elektronskih delov razporeja po posameznih tovarnah.
Proizvodni izpad bodo do konca leta skušali nadoknaditi z delom ob sobotah, vendar pa to verjetno ne bo dovolj, da bi dosegli raven lanske proizvodnje, ko so izdelali nekaj manj kot 142.000 vozil.
Delavci na čakanju sicer dobijo 85-odstotno nadomestilo plače, izrabljajo tudi lastni dopust in druge rešitve, ki jih predvideva Revozov interni dogovor.
Med Revozovim kolektivnim dopustom bodo v novomeški tovarni opravljali običajna oz. redna vzdrževalna dela. Revoz sicer proizvaja v dveh izmenah. V približno dveh tretjinah kot edina Renaultova tovarna izdeluje model twingo, izdelujejo še električni twingo ter modela clio in električni smart. Dnevno izdela nekaj več kot 700 vozil.
Pomanjkanje elektronskih delov oz. elektronskih čipov je sicer svetovni problem in med pandemijo covida-19 ne hromi zgolj avtomobilske industrije.
M. D.