Straža: Otvoritev novega mostu Loke

Nov leseni most Loke v občini Straža (vir: občina)

Župan Občine Straža Dušan Krštinc in direktorica sevniškega gradbenega podjetja Rafael Marija Možina sta uradno predala svojemu namenu novozgrajeni most v naselju Loke v Občini Straža. Na reki Krki so dobili most, ki je po obliki enak tistemu iz leta 1958, vendar ima veliko bogatejšo ograjo, je nekoliko širši, ponoči pa je tudi osvetljen. Zaradi dodatnih del na temeljenju mostu, potrebni so bili armiranobetonski piloti,  se je vrednost projekta z 1,092 milijona evrov povečala na 1,305 milijona evrov (z ddv), čas izgradnje pa se je tudi zaradi spomladanskega in poletnega visokega vodostaja reke, kar je večkrat prekinilo gradbena dela, zavlekel za dva meseca.

Pogodba z izvajalcem del Rafael d.o.o. iz Sevnice so v Straži podpisali 22. oktobra 2024, gradnja pa je stekla 17. februarja letos. V skladu s pogodbo in terminskim planom bi moral biti most nared do konca avgusta. “Najzahtevnejša so bila dela v strugi. Izvajalcu je že spomladi v času rušenja starega mostu  ponagajalo dolgotrajno deževje in visok  vodostaj reke Krke, plato je večkrat poplavila voda, zaradi česar so morali za več tednov prekiniti delo. Testne vrtine so kmalu po začetku gradnje pokazale, da je zaradi neenakomerne sestave temeljnih tal v strugi, pojavljali so se glineni žepi, namesto pasovnega temeljenja potrebno zahtevnejše temeljenje,” je povedal župan Občine Straža Dušan Krštinc. Odločili so se za temeljenje z armiranobetonskimi piloti v povprečju dolžine 5 metrov, najdaljši pa je meril kar 20,50 metra.

“Sprememba tehnologije je zahtevala reorganizacijo gradbišča, prilagoditev opreme in dodatno koordinacijo izvajalcev. Dela so bila bistveno zahtevnejša  od prvotno predvidenih, kar je vplivalo na podaljšanje roka izvedbe in obenem nekoliko podražilo gradnjo,” je povedala direktorica podjetja Rafael Marija Možina. Kljub zapletom v fazi temeljenja so vsa nadaljnja dela na jekleni in leseni konstrukciji potekala brez posebnosti. Vsa dela so bila opravljena strokovno, v skladu z veljavnimi tehničnimi normativi in zahtevami naročnika. Pogodbeni stranki sta z aneksom podaljšali rok izgradnje za dva meseca. Most je bil v celoti dokončan 24. oktobra, 4. novembra pa je bilo izdano tudi uporabno dovoljenje.

Most meri 105,80 metra, širina vozišča pa znaša 4,30 metra. Most je za meter širši od nekdanjega mostu, niveleta mostu je dvignjena za 0,6 metra, prekladna konstrukcija je kovinska, kar omogoča, da je razpon med posameznimi podpornimi stebri s 6,3 metra povečan na 9,6 metra, namesto prejšnjih 15 podpornikov, kolikor jih je imel nekdanji most, je sedaj dovolj le 10 podpornikov. Gradbinci so vgradili okrog  165 m3 lesa, 220 m3 betona, 32 ton betonskega železa in 50 ton jeklenih montažnih elementov. Nosilnost mostu ostaja še naprej 2,5 tone.

Zaradi dviga nivoja mostu za 0,6 metra so ustrezno prilagodili cestne navezave na obeh straneh mostu. Strošek cestnih navezav je znašal  47.500 evrov (z ddv).

Kot je povedala direktorica podjetja Rafael, Marija Možina, je most v Lokah že šesti njihov tovrstni projekt, na katerega so zelo ponosni. Življenjska doba novega mostu bi po njenem mnenju morala biti glede na betonske pilote in jekleno podkonstrukcijo vsaj 30 do 50  let, hrastov les bo zdržal mnogo let, vsakih 10 let bo treba zamenjati le vozno površino iz smrekovega lesa.

Leseni most v Lokah predstavlja pomemben element etnološke dediščine na območju reke Krke, posebej lep je ponoči, ko je osvetljen. Prometni režim za vozila ostaja enak, promet bo namreč potekal izmenično enosmerno.

Fotografije z otvoritve:

Župan Dušan Krštinc
Direktorica sevniškega gradbenega podjetja Rafael Marija Možina
Gosti na otvoritvi novega mostu
Nov most so tudi blagoslovili.

Vir: Občina Straža

M. D.