Nas po lokalnih volitvah čaka hitra postavitev registracijsko-sprejemnega migrantskega centra?

Migranti v Veliki Kladuši. (vir: krajina.ba)

V Sloveniji v zadnjih dneh na migrantskem področju prevladuje navidezno zatišje, pred viharjem. To je nedvomno povezano tudi s prihajajočimi lokalnimi volitvami, saj se že nahajamo v predvolilnem času. Glede na to, da je vladni urad objavil novo obvestilo o izbiri dobaviteljev, kjer je rok za dobavo le 30 dni po naročilu, pa je razvidno, da so priprave na prihod ilegalnih migrantov v Slovenijo v polnem teku. Osupnejo tudi neverjetne količine. Vse skupaj pa je očitno naravnano tudi na čas po volitvah.

Po poročanju bosanskih medijev na območje Bihaća in Velike Kladuše prihaja čedalje več ilegalnih migrantov, pritisk se krepi predvsem v zadnjih desetih dneh, ko jih dnevno pride okoli 200. Njihov cilj je prečkati Hrvaško in priti v Slovenijo, migrantska pot pa je že tako speljana v Belo krajino.

Urad Vlade RS za oskrbo in integracijo migrantov je objavil podatke o oddaji javnega naročila za nakup in dobavo oblačil, obutve, higienskih potrebščin, vzglavnikov in posteljnine. Javno naročilo v vrednosti 1.018.081 evrov je urad objavil 13. junija 2018, odločitev o izbiri sprejel 4. oktobra, javno pa objavil 12 dni pozneje.

Izbrali so podjetji Sanolabor iz Ljubljane in Prelet iz Metlike, pri tem bo metliško podjetje dobavljalo posteljnino za enkratno uporabo. Glede na razpisne pogoje bo to kar 232.700 paketov, v vsakem bosta dve rjuhi in oblačilo za vzglavnik.

Rok prve dobave je 30 dni, v naročilu je zapisana tudi pogodbena kazen za dobavitelja za vsak dan zamude pri dobavi.

Sanolabor bo dobavil oblačila, obutev, higienske potrebščine in vzglavnike, v vrednosti 412.977,19 evra. Metliški Prelet pa je izbran za dobavo posteljnine v vrednosti 241.309,90 evra.

Sestavni del javnega naročila je bila tudi celotna dokumentacija za oddajo naročila. Urad je potem objavil še nekatere spremembe, ki so se nanašale na razdelitev naročila na sklope, rok za predložitev ponudbe, rok dobave in tehnične specifikacije.

Naročilo so razdelili na pet sklopov (npr. obutev posebej itd.), prejeli so 7 različnih ponudb, iz Bele krajine le od Preleta iz Metlike (v lasti družine Matekovič).

Sanolabor je bil izbran za dobavo:

  • Oblačil: 10.000 moških spodnjih hlač, 10.000 ženskih spodnjih hlač, 2.000 otroških spodnjih hlač, 5.770 trenirk (dvodelnih kompletov) različne velikosti, 11.990 nogavic, 5.000 majic.

  • Higienskih pripomočkov: 179.000 šamponov & gelov, 179.000 zobnih ščetk, 179.000 zobne paste, 3.000 paketov damskih vložkov, 132.000 paketov otroških plenic različne velikosti, 2.327 paketov krp za umivanje po 100 kosov v paketu, 7.160 zavitkov vrečk pvc po 25 kosov v zavitku.

  • Vzglavnikov: 1.000 kosov

  • Športnih copat: 6.000 parov

Podjetje Prelet je bilo izbrano za dobavo:

  •  posteljnine: 232.700 paketov za enkratno uporabo

Podatki o količinah so vzeti iz razpisne dokumentacije. Na podlagi tega so ponudniki pripravili končno ponudbo, po kateri sta bili izbrani podjetji Sanolabor in Prelet.

Iz celotne dokumentacije je razvidno, da urad sicer vztrajno ponavlja, da bodo blago naročali na podlagi dejanskih potreb, “ki jih v tem trenutku zaradi narave predmeta javnega naročila ni mogoče natančno predvideti”.

Iz korespondence med ponudniki pa je razvidno, da gre največkrat za blago, ki se ne proizvaja v Sloveniji. Posebno so to izpostavili pri posteljnini. Ponudniki so pri tem zapisali, da so v ozadju velike vrednosti poslov, “tudi več 100 tisoč evrov”.

Razpisna dokumentacija je objavljena tukaj: javna_narocila

Odločitev o oddaji javnega naročila z dne 4. oktobra 2018, na Portalu javnih naročil je bila objavljena šele v torek, 16. oktobra 2018 (portal).

Odločitev o oddaji javnega naročila.
Na razpis se je prijavilo 7 ponudnikov, izbrana sta bila Sanolabor (za vse, razen posteljnine) in Prelet (za posteljnino – sklop 4).

J. M.