Merjenje ali ustvarjanje javnega mnenja?

Janja Božič Marolt, direktorica in ustanoviteljica Mediane (vir: arhiv)

V zadnjih dneh je veliko medijske pozornosti ponovno usmerjeno v rezultate javnomnenjskih anket, ki jih opravljajo različne agencije. RTV Slovenija je očitno pretrgala sodelovanje z agenciji Ninamedia (v lasti Nikole Damjanića, prijatelja Gregorja Golobiča) in začela sodelovati z agencijo Mediana.

Ta je “izmerila” zanimive rezultate, tako pri strankah kot osebnostih. Kar naenkrat so se na lestvici najbolj priljubljenih znašla imena, za katera nekateri verjamejo, da jih še anketarji ne poznajo dobro, kaj šele ostali državljani.

Pridobili smo podatke javnomnenjskih raziskav iz leta 2018, pred takratnimi volitvami, ki jih je opravila Mediana. Dodajmo, da je Janja Božič Marolt, direktorica in ustanoviteljica agencije, takrat močno navijala za Marjana Šarca. V pogovoru za Sobotno prilogo Dela je takrat dejala, da je “Marjan Šarec v slovenski politiki to, kar je Luka Dončić v košarki”.

Temu primerni so bili tudi “rezultati raziskav Medianinih javnih anket”. LMŠ so favorizirali kot nesporno zmagovalko. Sledile so volitve in hladen tuš. Pa poglejmo, kako so “namerili” in kakšno je bilo dejansko merjenje (volitve).

“Merjenje javnega mnenja” agencije Mediana v letu 2018:

– 25. 2. 2018 je Mediana namerila:

  • LMŠ: 25,2%
  • SDS: 18,3 %

– 25. 3. 2018 je Mediana namerila:

  • LMŠ: 23,8 %
  • SDS: 17,6%

– 14.6.2018 na volitvah je bil izid glasovanja:

  • LMŠ: 12,6 %
  • SDS: 24,9 %

Nesporna zmagovalka volitev je bila stranka SDS, ki je prejela skorajda podvojen rezultat glede na izmerjeno anketo agencije Mediana. SDS je prejela tudi toliko glasov kot LMŠ in SD skupaj.

Prava anketa so torej volitve.

A. L.