Dokončanje drugega dela priključka Šmarje – Sap prestavljeno na 15. oktober, a tudi potem zastojev tam ne bo konec

Izgradnja priključka Šmarje - Sap (foto: Občina Grosuplje)

Ste iz Bele Krajine ali Dolenjske in se dnevno ali občasno vozite v Ljubljano? Potem ste verjetno opazili, da je Družba za avtoceste v RS (Dars) rok za izgradnjo drugega dela priključka Šmarje – Sap na dolenjski avtocesti, kjer so v zadnjem letu in pol redno nastajali zastoji, z začetka septembra podaljšala na 15. oktober. Najbolj zanimivo pri tem je, da tudi potem, ko bo priključek zgrajen, zastojev v tistem delu ne bo konec.

Rok za izgradnjo so podaljšali

Kot so za portal Moja Dolenjska povedali na Darsu, je bil rok za izgradnjo podaljšan, ker je pri izvedbi pogodbenih del prišlo do nepričakovanih zapletov. Izvajalec gradbenih del, novomeška družba CGP, d. d., zaradi dodatnih zahtev grosupeljske občine, da se pri obnovi nadvoza nad avtocesto obvoz uredi bolj varno, namreč ni pravočasno pridobil soglasja za zaporo, zato z obnovo nadvoza ni mogel začeti pravočasno. V Darsu so zato izvajalcu dovolili, da se rok podaljša do 10. oktobra.

Zastojev tudi potem še ne bo konec

Zaradi gradnje drugega dela priključka Šmarje – Sap je promet na obeh delih avtoceste trenutno urejen po dveh pasovih, zaradi česar predvsem v smeri proti Ljubljani v jutranjih konicah že več kot leto dni nastajajo zastoji. A slednjih zanimivo (!) tudi potem, ko bo priključek dograjen, še ne bo konec. “Kar zadeva zgoščen promet in občasnih zastojev zaradi na primer jutranje prometne konice lahko povemo, da jih lahko zaradi povečanega prometa pričakujemo tudi v prihodnje, torej tudi po koncu teh del, tako kot so zastoji za konice značilni tudi na drugih, prometno zelo obremenjenih avtocestnih odsekih, izrazito pa na ljubljanskem avtocestnem obroču in vpadnih krakih nanj,” so povedali.

In zakaj sploh izgradnja drugega dela priključka na tem delu avtoceste?

“Z dograditvijo priključka bo omogočeno, da uporabniki avtocesto zapustijo prek priključka Šmarje – Sap tudi iz smeri Ljubljane, kakor tudi, da nanjo za smer proti glavnemu mestu dostopajo iz smeri Šmarja – Sap,” pravijo. Dodajajo še, da je bila zdajšnja polovica priključka Šmarje – Sap, torej dostop na avtocesto v smeri proti Novemu mestu in dostop iz smeri Novega mesta, zgrajena leta 1992 v sklopu zgraditve in predaje prometu 6,3 km dolgega avtocestnega odseka Malence-Šmarje – Sap, pri čemer pa jim ni znano, zakaj se niso tedaj odločili za zgraditev polnega priključka. Kot namreč pravijo, je Dars nastal po zgraditvi te avtoceste.

Izgradnja priključka Šmarje – Sap (foto: Občina Grosuplje)
Izgradnja priključka Šmarje – Sap (foto: Občina Grosuplje)

 

 

 

 

 

O kakšnih vrednostih govorimo? 9,5 milijona evrov

Sicer pa naj bi izgradnja druge polovice priključka Šmarje – Sap stala nekaj manj kot 9,5 milijona evrov, od katerih vrednost gradbenih del znaša nekaj manj kot štiri milijone evrov. Nekaj denarja (60.000 evrov) bo prispevala občina Grosuplje, ostalo pa bo financiral Dars iz lastnih sredstev in s kreditom Evropske investicijske banke (EIB) v višini okoli 1,5 milijona evrov. Ob tem na Darsu dodajajo, da njihove analize kažejo, da je izdelava polnega priključka prometno in ekonomsko upravičena.

M. R.