“Če natočimo 60-litrski rezervoar goriva, plačamo več kot 60 evrov dajatev. Dajatve na liter goriva so 15-krat večje kot marža, zato bi draginjo lahko blažili z nižanjem dajatev.”
Tako je v današnjem komentarju v Slovenskih novicah zapisal prof. dr. Matej Lahovnik, tudi nekdanji minister za gospodarstvo.
Včeraj je povsod po Sloveniji zmanjkovalo goriva, predvsem dizelskega. Danes opolnoči se bo gorivo bistveno podražilo. Po nekaterih napovedih naj bi bila cena za liter dizla 1,81 evra (0,142 evra več), cena bencina 1,80 evra (0,24 evra več).
Dejstvo je, da je vlada Roberta Goloba umaknila uredbo prejšnje vlade Janeza Janše, ki je do 10. avgusta zamrznila ceno bencina na 1,56 evra in ceno dizla na 1,668 evra. Za določanje cene goriva bo po novem uporabljala model, ki smo ga poznali pred tremi leti, regulirala bo tudi marže trgovcev.
Dr. Lahovnik pa navaja, da bi bila regulacija marž trgovcev z naftnimi derivati učinkovita, če bi marže predstavljale visok delež cene. Vendar temu ni tako.
Največji problem pri visokih cenah naftnih derivatov so visoke dajatve (visoki davki). Delež cene nafte v ceni bencina in dizla je namreč le malo več kot tretjina.
Kar 60 odstotkov cene bencina in dizla pa predstavljajo različne dajatve, kot so: davek na dodano vrednost, trošarine, dodatek za zagotavljanje prihrankov energije, takse za CO2 in celo prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji električne energije.
Če natočimo 60-litrski rezervoar goriva, nam država pobere najmanj 60 evrov dajatev.
Regulacija trgovskih marž tako ne bo kaj prida vplivala na cene goriv, kar bomo vozniki že od jutri občutili v svojih denarnicah, navaja dr. Matej Lahovnik. (vir)
M. D.