Občina Novo mesto bo začela z izgradnjo pešaško-kolesarske brvi čez reko Krko v Irči vasi. Gradnjo bo izvajalo podjetje CGP Novo mesto, pogodbo z občino so podpisali prejšnji teden, z deli bodo začeli še ta mesec, končali jih naj bi predvidoma v letu dni.
Brv se bo na desnem bregu navezovala na lokalno cesto v Irči vasi, na levem pa na pas med naseljema Lastovče in Groblje.
Iz občine so sporočili, da je vrednost projekta 2,108 milijona evrov, od tega bo 876 tisoč evrov evropskih sredstev, so zapisali na občini. (Ni pa znano, ali je vrednost projekta z davkom na dodano vrednost ali brez.)
Iz mestne občine so pred dnevi sporočili, da priprave na gradnjo brvi v Irči vasi trajajo že več let, da jim je po več kot petih letih uspelo zaključiti vse postopke in pridobiti pravnomočno gradbeno dovoljenje. Po njihovih navedbah je gradnjo močno zaviral zasebni lastnik zaradi zemljišča v Bršljinu, »ki je sredi junija letos že 13. izgubil vloženo pritožbo, tokrat na gradbeno dovoljenje«, so zapisali na občini.
Brv bo imela lahko kovinsko konstrukcijo na veliki višini in bo edinstvena v širši okolici, je ob podpisu pogodbe dejal predsednik uprave CGP Novo mesto Martin Gosenca in dodal, da bo »nova pridobitev tako za nas kot za mestno občino dobra referenca, vsekakor pa zanimiva izkušnja za vse, ki bodo brv uporabljali«.
V sklopu brvi bodo uredili tudi dostopne predele, ki objekt mostu opredeljujejo kot zaključno celoto. Gradnja bo zahtevna tako zaradi konstrukcije kot tudi prilagajanja drstenju rib v pomladnem času.
Po besedah projektanta Marjana Pipenbaherja, so želeli z izbrano rešitvijo pri Irči vasi z eno potezo, z minimalnim posegom v naravo povezati bregova reke Krke oziroma dva pomembna mestna predela – na enem bregu eno največjih stanovanjskih sosesk na Drski, na drugi strani pa razvijajoče se bršljinsko zaledje s Češčo vasjo in Podbreznikom, kjer stoji tudi Olimpijski center Novo mesto.
Pri tem bodo uporabili v slovenskem in svetovnem merilu inovativno tehnologijo prednapete konstrukcije, na kateri bodo povezali montažne betonske elemente.
Z izgradnjo brvi za pešce in kolesarje se bodo na tem območju zaokrožile kolesarske in peš povezave v tem delu Novega mesta, pa je povedal župan Gregor Macedoni.
Le 42 centimetrov debela in 4 metre široka konstrukcija brvi za pešce in kolesarje preko Krke bo na obeh bregovih zasidrana v betonska bloka, ki bosta sidrana s trajnimi geotehničnimi sidri v kompaktno skalnato osnovo.
Brv bo brez podpor v strugi in bo v enem razponu dolžine 120,5 metra premoščala reko Krko, obenem pa se bo na obeh bregovih mehko priključila na brežino brez opaznih opornikov ali visokih nasipov.
Najnižja točka brvi je približno štiri metre nad gladino stoletnih vod oz. bo ob normalnem vodostaju cca 11 metrov nad gladino reke.
Izbrana zasnova brvi bo zgrajena po tehnologiji nateznih trakov (Stress Ribbon Bridge) in je ena izmed najstarejših tipov konstrukcijskih zasnov mostov.
Zelo tanka betonska konstrukcija bo položena na jeklene kabelske vrvi, ki potekajo v obliki verižnice. S prednapenjanjem s kabli znotraj betonskega preseka, pohodna konstrukcija dobi dosti večjo togost in je manj občutljiva na dinamične obtežbe, so pojasnili ob podpisu pogodbe.
M. D.