Novo mesto se posebno ob prometnih konicah duši v prometu, gradnja dveh obvoznic pa se ne premakne nikamor. Gre za zahodno obvoznico, kjer je investitor država oz. ministrstvo za infrastrukturo, ki ga v tej vladi vodi Alenka Bratušek. Vzhodna obvoznica pa je del 3. razvojne osi Novo mesto – vzhod proti Osredku, investitor je Družba za avtoceste RS (Dars).
Za 3. razvojno os pa je znano, da gradnjo že več let ovira civilna iniciativa, katere vodja je ena od inšpektoric iz Novega mesta.
Za zdajšnjo vlado je tudi značilno, da je aprila 2022 skrajno levim nevladnim organizacijam iz vrst Glasa ljudstva, pod vodstvom Jaše Jenulla, obljubila moratorij na širjenje cestne infrastrukture. Zahtevali so začasno ustavitev vseh načrtov, Robert Golob oz. Svoboda pa je temu pritrdil, na tisti oslovski klopi pred parlamentov je dvignil loparček ZA. Poleg njega tudi Luka Mesec iz Levice. In tega se zdaj v tej vladi držijo. Stvari se ne premaknejo iz mrtve točke, v stranki SD pa molče sklanjajo glave.
Obvoznica: avtocesta, Češča vas, Podbreznik, Srebrniče, Regrške Košenice
Novomeška zahodna obvoznica, o kateri se v javnosti manj govori, je sicer zelo pomemben razvojni projekt, s katerim bo bistveno razbremenjen promet med zahodnim novomeškim avtocestnim priključkom, Češčo vasjo, Podbreznikom in Srebrničam proti Regrškim Košenicam. Obvoznica spada med državne projekte.
Pristojni so nedavno mestni občinski upravi pojasnili:
Zahodna obvozna cesta Novega mesta je s protokolom iz oktobra 2017 razdeljena na tri faze:
1. faza: od priključka Brezje do priključka Regrške Košenice,
2. faza: priključek Novo mesto zahod do priključka Brezje,
3. faza: priključek Regrške Košenice do razcepa Poganci.
Trenutno potekajo aktivnosti za pripravo projektne dokumentacije za 1. fazo od priključka Brezje do priključka Regrške Košenice. Skladno z določili Uredbe o državnem prostorskem načrtu za državno cesto od avtoceste A2 Ljubljana–Obrežje pri Novem mestu do priključka Maline iz decembra 2012 je bil izveden javni arhitekturni natečaj za most čez Krko, zanj je izdelana projektna dokumentacija (od km 6+600 do km 7+100) IDP in DGD, PZI je v izdelavi.
V podpisovanju sta pogodbi za recenzijo in revizijo PZI. Trenutno se pripravlja projektna naloga za projektiranje trase državne ceste od priključka Brezje do priključka Regrške Košenice za 1. fazo (preostali del 1. faze brez mostu).
Priprava projektne dokumentacije za 2. fazo (priključek Novo mesto zahod do priključka Brezje) in 3. fazo (priključek Regrške Košenice do razcepa Poganci) pa je odvisna od sredstev, ki bodo zagotovljena v prihodnjih proračunih Republike Slovenije. (vir)
To je bil odgovor na eno od svetniških vprašanj, postavila ga je svetnica iz vrst SD. Morda bi bilo bolje, če bi se namestno na občinsko upravo z vprašanjem obrnila kar neposredno na vodstvo svoje stranke, ki prav tako sedi v vladi.



M. D.