V Revozu nočne izmene ne bo, koliko zaposlenih naj bi izgubilo delo, še ni znano

Revoz, Novo mesto

V novomeškem Revozu, kjer so pred tednom dni vnovič prešli na proizvodnjo v dveh izmenah, so za danes napovedali zagon polovične nočne izmene, vendar tega ne bodo storili.

Razlog za zmanjšano proizvodnjo pa ni na slovenski ravni, pač pa negotove razmere na svetovnem trgu in padec naročil na globalni ravni.

Iz Revoza so včeraj sicer sporočili, da polovične nočne izmene zaenkrat ne bodo dokončno ukinili, glede na to, kako se zadeve na svetovnih trgih odvijajo, pa “te še ne bodo zagnali”.

Koliko zaposlenih naj bi v Revozu izgubilo delo, še ni znano.

Revoz je sicer zaposlenim sporočil, da so 28. aprila po šesttedenski zaustavitvi in ob upoštevanju vseh varnostnih ukrepov postopno zagnali proizvodnjo najprej v eni in nato še dveh izmenah. “Zaradi negotovih razmer na svetovnem avtomobilskem trgu in upada naročil na globalni ravni, ki je posledica pandemije covida-19, trenutno ne bomo zagnali polovične nočne izmene,” so navedli v podjetju.

Revoz, ki zaposluje približno 3150 ljudi, bo tako nadaljeval s proizvodnjo v dveh izmenah. Delavci, za katere zdaj ni dela, pa bodo ostali na čakanju na delo doma, predvidoma do 31. maja (za čas epidemije), do takrat namreč denar za plače in prispevke čakajočih zagotavlja država.

“Po končanem čakanju bo sledilo prilagajanje števila zaposlenih v skladu z dogovorom s socialnimi partnerji,” pa so včeraj za medije povedali v Revozu.

Dodajmo, da v Revozu potekajo številne aktivnosti tudi v smeri, da zaposlene tik prek upokojitvijo, ob izpolnjevanju pogojev in izplačilu odpravnin, napotujejo tudi na čakanje za čas do upokojitve. V času epidemije pa niso podaljšali niti pogodb, ki so bile sklenjene začasno.

Novi koronavirus je sicer povsod po svetu povzročil silovito krčenje gospodarskih aktivnosti, prve ocene za Francijo in Nemčijo, ki sta najmočnejši gospodarski sili v EU in naši najpomembnejši gospodarski partnerici, pa nakazujejo na velik padec proizvodnje.

V Franciji je bila proizvodnja marca za 16,2 odstotka nižja kot mesec pred tem. Padec v avtomobilski proizvodnji je povzročil velik padec tudi v segmentu prevoz materialov. Ta je padel za 35,9 odstotka. Francoska gospodarska aktivnost pa se je po danes objavljenih podatkih centralne banke aprila znižala za kar 27 odstotkov.

Prodaja avtomobilov v Nemčiji je bila aprila za 61 odstotkov nižja, pandemija je to državo močno prizadela, proizvodnja avtomobilov se je skoraj ustavila. Padec v avtomobilski proizvodnji je bil največji po letu 1949. Izbruh novega koronavirusa je v Nemčiji povzročil številna odpuščanja, aprila je odpuščalo kar 18 odstotkov podjetij. Med večjimi zaposlovalci so najbolj množično odpuščala gostinska podjetja, delo so izgubili tudi številni v avtomobilski industriji.

Samo v Sloveniji je bil aprila upad prodaje vozil kar 70-odstoten, registrirali so le 1847 novih osebnih vozil (lani 6126). V prvih štirih mesecih je bilo v Sloveniji registriranih 16.354 novih avtomobilov, kar je 36,5 odstotka oziroma približno 9000 manj kot v prvih štirih mesecih lani.

Revoz sicer 99 odstotkov proizvodnje izvozi. Za število avtomobilov, ki jih prodajo v Sloveniji, jim zadošča 24 ur proizvodnje – 1 dan!

Pandemija novega koronavirusa je prodajo vozil in registracije v vseh državah zelo upočasnila in skorajda ustavila. Temu sledi tudi zmanjšana proizvodnja in manj potreb po zaposlenih. Na vidiku je recesija, časi niso obetavni nikjer.

C. R.