Banka Slovenije je po opravljenem javnem posvetovanju in dodatnih analizah potrdila nov znesek minimalne kreditne sposobnosti. Ta bo od 1. januarja 2027 znašal 840 evrov, medtem ko je zdaj določen v višini 745 evrov, so danes sporočili iz centralne banke. Ocenjujejo, da zvišanje zneska ne bi znatno vplivalo na število in delež odobrenih posojil.
Znesek je v skladu z zahtevami sklepa o makrobonitetnih omejitvah kreditiranja potrošnikov določen tako, da upošteva izračun minimalnih življenjskih stroškov, ki ga je pripravilo pristojno ministrstvo ter objavilo konec leta 2025, in napovedano inflacijo za leti 2026 in 2027.
V praksi to pomeni, da potrošniku po plačilu vseh mesečnih kreditnih obveznosti ostane dovolj sredstev za kritje minimalnih življenjskih stroškov. Trenutni znesek minimalne kreditne sposobnosti v višini 745 evrov je sicer veljal od 1. julija 2023.
Do takrat je bil ta znesek neposredno vezan na minimalno plačo, takratna Golobova vlada pa je spomladi 2023 sprejela novelo zakona o makrobonitetnem nadzoru finančnega sistema in centralni banki omogočila, da je minimalno kreditno sposobnost vezala na minimalne življenjske stroške.
Vir: Banka Slovenije
M. D.
































