Iz afere v afero: Ministrica Stojmenova Duh po avstrijski avtocesti nezakonito z modrimi lučmi

Ministrica za digitalno preobrazbo Emilija Stojmenova Duh je na avstrijski avtocesti obtičala v koloni. Da ne bi zamudila leta z dunajskega letališča v Ženevo, je voznik službenega vozila ministrstva prižgal modre luči, česar po navedbah zunanjega ministrstva nikakor ne bi smel storiti, poroča portal N1.

 

26. maja letos se je Stojmenova Duh odpravila na službeno pot v Ženevo. Pri vožnji proti dunajskemu letališču je službeno vozilo ministrstva zaradi prehitre vožnje po informacijah portala ujel radar. Zato je ministrstvo julija dobilo poziv avstrijske policije, naj ji posreduje informacijo, kdo je vozil vozilo. A je ministrstvo namesto te informacije avstrijski policiji poslalo dopis slovenskemu veleposlaništvu na Dunaju. V njem je veleposlaništvo pozvalo, naj pristojne avstrijske organe zaprosi, da odstopijo od morebitnega pregona oziroma kaznovanja voznika. Kot razlog za takšno zaprosilo je navedlo, da je bil na avstrijski avtocesti zastoj, zato je službeno vozilo ministrstva obtičalo v koloni. Da ministrica ne bi zamudila leta, pa je bil voznik službenega avtomobila “primoran prižgati modre luči”.

Ob tem, ko se je želelo ministrstvo izogniti kazni za prehitro vožnjo, je v dopisu tudi razkrilo, da se je ministrica po avstrijski avtocesti peljala z modrimi lučmi. Kar pa, kot je razbrati iz navedb ministrstva za zunanje in evropske zadeve, razen v primeru, ko je slovensko vozilo vključeno v tujo varovano kolono, ni dovoljeno.

To je slovenski veleposlanik na Dunaju Aleksander Geržina v odgovoru ministrstvu za digitalno preobrazbo tudi jasno zapisal. Poudaril je, da v situaciji, v kateri se je znašla ministrica, uporaba modrih luči ni dovoljena niti v Sloveniji, na ozemlju tuje države pa jih slovenska vozila sploh ne bi smela uporabljati, še navaja portal.

Na ministrstvu sicer pravijo, da niso naredili nič narobe.”Zaposleni na ministrstvu so ravnali v skladu z ustaljenim protokolom sodelovanja s Centrom za varovanje in zaščito. Voznik je modre luči v dani situaciji (daljši zastoj) vklopil šele po posvetovanju z inšpektorjem tega centra, ki mu je tako ravnanje svetoval,” so navedli za portal.

Na policiji so komunikacijo voznika Stojmenove Duh z inšpektorjem Centra za varovanje in zaščito za portal potrdili. A dodali, da je dosedanje preverjanje pokazalo, da ostale navedbe ministrstva za digitalno preobrazbo ne držijo. Tudi po besedah virov portala naj bi komunikacija med voznikom Stojmenove Duh in inšpektorjem CVZ potekala drugače, kot je opisalo ministrstvo. Inšpektor naj bi vozniku pojasnil, da v tujini ne sme uporabiti modrih luči, če se bo za to vendarle odločil, pa je odgovornost njegova.

A. V.