V prihodnjih dveh mesecih bo nad reko Krko nastajala jeklena konstrukcija brvi Loka – Kandija, njene sestavne dele pa bodo združevali s pomočjo avtodvigal, so sporočili z mestne občine.
Spomnimo. Pogodbo za izgradnjo brvi za kolesarje in pešce Loka – Kandija je občina z izvajalcem del CGP Novo mesto podpisala lani jeseni. Dela so stekla oktobra lani, napovedano je bilo, da bodo predvidoma zaključena do konca letošnjega leta.
Vrednost del je bila ocenjena na dobrih 2,6 milijona evrov (z DDV), okoli 1,2 milijona evrov naj bi prispevala Evropski sklad za regionalni razvoj in država.
Brv Loka–Kandija, dolžine 121,5 metra in širine 4,3 metra (širina brvi na sredini, kjer bo razgledna ploščad znaša 7,30 metra), bo na desnem bregu reke Krke umeščena tik pred izlivom Težke vode, kjer se bo nahajal tudi manjši vstopni trg in na levem bregu preko dostopne klančine in stopnic na Župančičevo sprehajališče.
S tem bo Novo mesto dobilo mrežo sprehajalnih poti, ki bodo sprehajalce in kolesarje peljale ob reki Krki in omogočile prečkanje reke in sprehod po Župančičevem sprehajališču, ki je priljubljena sprehajalna in rekreacijska površina Novomeščanov. Brv bo podaljšek nove sprehajalne poti ob Težki vodi, za katero bo kmalu objavljen razpis za izgradnjo. S tem bomo šmihelsko zaledje po trajnostni infrastrukturi povezali z mestom.
Jeklena konstrukcija brvi, ki jo je s sodelavci projektiral eden najbolj priznanih evropskih graditeljev in projektantov mostov Marjan Pipenbaher (tudi projektant mostu na Pelješac) bo težka preko 200 ton. Največji izziv pri gradnji bo težko jekleno konstrukcijo postaviti čez reko, kar bodo rešili z sestavljanjem po delih.
Brv je zasnovana kot enovita poteza preko Krke, ki se opira na edino oporo sredi vodne struge in se s tem navezuje na zasnovo starega železniškega in novejšega Kandijskega mostu. Na sredini bo brv imela tudi razširjeno razgledno ploščad za počitek in uživanje v razgledu v smeri proti slikovitemu Bregu in Kapitlju.
V Irči vasi, kjer gradijo drugo brv, bo konstrukcija brvi nad Krko začela nastajati v septembru, dela pa se bodo zaključila predvidoma do konca leta. Tudi to brv je projektiral Marjan Pipenbaher.
M. D.