Petrol bo jutri, v torek, med 12. in 13. uro zaradi škodljive vladne uredbe o regulaciji cen goriv protestno zaprl prodajna mesta zunaj avtocest. V času zaprtja bo zagotovljena nemotena oskrba z gorivi za vse intervencijske službe. Že danes so začasno zaprli štiri prodajna mesta.
“Gre za odziv na dolgotrajno in za poslovanje škodljivo regulacijo cen goriv, ki resno ogroža vzdržnost dejavnost prodaje naftnih derivatov,” so zapisali v Petrolu.
Štiri prodajna mesta – Petrina, Črni Vrh nad Idrijo, Solčava in Podkoren – so začasno zaprli že danes. Izbrali so jih na podlagi temeljite in poglobljene ekonomske analize.
“Zaprta bodo do nadaljnjega, dokler ne bodo izpolnjeni pogoji za vzdržno poslovanje,” so zapisali.
V obdobju začasnega zaprtja štirih prodajnih mest in v času torkovega enournega zaprtja bodo prodajna mesta zaprta v celoti. “To pomeni, da bo začasno prekinjena tudi ponudba pripadajočih storitev, kot so trgovina na prodajnem mestu, avtopralnice, električne polnilnice (e-polnilnice) in druge dodatne storitve (razen poštnih storitev), ki so sicer na voljo na posamezni lokaciji,” so zapisali v sporočilu za javnost.
Z obema ukrepoma Petrol opozarja, da nova vladna regulacija cen goriv ogroža poslovno vzdržnost maloprodajne mreže, razvojne načrte družbe in prispevek k energetski tranziciji v Sloveniji. Pomeni pa nadaljnje zaostrovanje že doslej nevzdržnega regulatornega okvira.
“Marže pri prodaji goriv so v Sloveniji najnižje v EU, trošarine pa med najvišjimi v primerjavi s sosednjimi državami,” so dodali.
Trenutno stanje ustvarja zavajajoč vtis o nizkih cenah goriv, v resnici pa slovenski potrošnik plačuje več, predvsem zaradi visokega bremena dajatev državi. Dajatve državi (davki) v strukturi cene naftnih derivatov predstavljajo kar 60 % cene goriva, glede na leto 2023 so višji za 42 % (pri bencinu) oziroma 35 % pri dizelskem gorivu.
Marža predstavlja zgolj 7 % končne cene goriva za potrošnika, nabavna cena pa 33 %. Marže se od začetka leta 2023 do danes niso povišale.
Že ob prejšnji, zdaj spremenjeni, regulaciji za prodajna mesta izven avtocest najvišja dovoljena marža v Sloveniji ni zadoščala za pokrivanje naraščajočih stroškov rednega poslovanja z gorivi in derivati, kot so stroški dela, najemnin, transporta in skladiščenja. Denimo, stroški dela na maloprodajnih mestih v družbi Petrol bodo po ocenah v letu 2025 v primerjavi z 2023 ob nespremenjenih maržah narasli za 19 %.
V strukturi cene naftnih derivatov predstavljajo dajatve državi kar 60 % in so napram letu 2023 narasle za 42 %. S širitvijo regulacije cen tudi na avtocestne lokacije se za slovenskega potrošnika ne spreminja nič, negativni vpliv bodo imeli največji naftni trgovci, država pa posledično manj davka od dobička.
Primerjava maloprodajnih cen 1 litra bencina na dan 3. junij 2025 in na dan 1. januar 2023:
Vir in več: Petrol
M. D.