Kdaj bo obnovljen železniški viadukt na Otovcu pri Črnomlju?

Železniški viadukt pri Otovcu (Črnomelj). Vir: Arhiv
Železniški viadukt Otovec pri Črnomlju je 225 metrov dolg zgodovinski most na progi Ljubljana–Metlika. Zgrajen je bil leta 1912–1914 iz lomljenega kamna z 12 loki in delno jekleno konstrukcijo, oktobra 1943 so ga porušili partizani. Leta 1946 so most obnovili z dodanimi betonskimi stebri. Viadukt je vpisan na seznam kulturne dediščine, po njem še vedno poteka redni železniški promet, večinoma tovorni in lokalni potniški vlaki, in to navkljub temu, da naj bi bil promet na tej progi omejen. Večja vzdrževalna dela na viaduktu so izvajali leta 2007, ko so pregledali in okrepili strukturo zaradi starosti. 

Zdajšnja vlada je investicije v prometni infrastrukturi usmerila predvsem v obnovo ali nadgradnjo železniških postaj, kjer so zneski astronomski, kot bi zgradbe oblačili v zlato. Kako pa je z mostom na Otovcu? Iz dostopnih podatkov je namreč razvidno, da vlada Roberta Goloba nima načrtov za popolno rekonstrukcijo mostu.

Kako je torej s tem? Vprašanja smo 4. septembra 2025 naslovili na ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek iz stranke Svoboda. Zanimalo nas je, kdaj bo potekala rekonstrukcija, obnova, močno dotrajanega železniškega mostu na Otovcu, kakšni sta časovnica in predvidena vrednost investicije?

Odgovora nismo prejeli. Leonida Klasinc, podsekretarka, iz Službe z javnostmi – področje železniške infrastrukture, pri Direkciji RS za infrastrukturo, nam je sicer v torek, 9. septembra 2025, sporočila, da “odgovor na vprašanje glede mosta Otovec že pripravljajo pri upravljavcu javne železniške infrastrukture, SŽ Infrastruktura, od koder nam bodo tudi neposredno odgovorili”. Odgovora jim do konca tedna ni uspelo pripraviti.

Podobno smo spraševali septembra 2018, pred 7 leti. Tudi takrat je področje infrastrukture vodila Alenka Bratušek, zdaj sicer v vladi Roberta Goloba, takrat v vladi Marjana Šarca. Zanimivo, takrat smo odgovor prejeli od Leonide Klasinc, neposredno. Zapisala je: “V letošnjem letu (2018 – op.) je upravljavec železniške infrastrukture (SŽ-Infrastruktura), ki skrbi za
vzdrževanje le te, s postopkom javnega naročila izbrali izvajalca, s katerim je že podpisana pogodbo za izvedbo strokovnega pregleda premostitvenega objekta (viadukta) v letošnjem letu.
Na podlagi izvedenega pregleda se bodo nato izvajala potrebna vzdrževala dela.”

Na vprašanje, kolikšna je nosilnost viadukta na Otovcu in kakšna je povprečna dnevna obremenitev, nam je Leonida Klasinc leta 2018 odgovorila, da je dovoljena obremenitev proge 20 ton na os in 6,4 tone na dolžinski meter. Zagotovila je, da so vsi objekti na tej progi sposobni prevzemati najmanj navedene obremenitve. Dnevno število vlakov na odseku Uršna sela–Črnomelj pa je bilo leta 2018 naslednje:

  • od ponedeljka do petka: 22 potniških in 2 tovorna vlaka
  • ob sobotah: 4 potniški vlaki
  • ob nedeljah: 10 potniških vlakov

Glede na dosedanje (ne)odgovore in tudi sicer javno znana dejstva ter izjave pristojnih lahko sklenemo. Temeljite obnove, prenove, železniškega mostu pri Otovcu še dolgo ne bo.

Most je pri Ministrstvu za kulturo vpisan tudi v seznam kulturne dediščine. Ministrstvo vodi Asta Vrečko (Levica), ki denar za obnovo raznih kulturnih spomenikov pospešeno zapravlja. Nikomur pa očitno ne pride na misel, da bi združili moči ter denar, ki ga je očitno dovolj, namenili še za kaj drugega kot obnovo raznih zidanic in podobnih stvari, kamor letijo milijoni evrov.

Še nekaj fotografij iz arhiva:

M. D.